Kuriosa om kända hästar!?!?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tant Acka
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Nu kom jag på en sak som inte många vet!

När Kristina Palema vann Sto-Championatet höll hon på att missa loppet. Palemas hästbuss med henne ombord fastnade i bilköerna utanför banan. Det slutade med att de fick poliseskort mot mötande trafik i andra filen. :D

Har aldrig i mitt liv hört talas om en häst som betett sig som Anton Komet :crazy:...

Peace Corps var väl inte helt nöjd med Stig H heller...he he...Har en tv-snutt sparad hemma då det berättas att Stig H inte ens kunde sko henne...

Inte så känd men.. min leasing Lobys Alice är en Conny Nobell fast på tävlingar.... Efter en misslyckad start på V75 2004 fick jag kasta in höet efteråt å snabbt skynda mig stänga dörren. Riktigt vidrig...Här hemma tål hon inte farsan, vill mer än gärna ta sig en smakbit på "gubben"!
Var på kliniken för ett tag sen, då skulle hon slåss med alla hästar som kom å gick. Gick superbra att böja... not..

Mr Lucken var inte heller så gullig!! :devil:

Påtal om otrevliga hästar så tillhörde väl Anton Komet den kategorin? :devil:

Bet han inte av ett finger på sin skötare? Vet ngn vart han tog vägen?

Det sista jag hörde om Anton Komet var att han blivit ridhäst, han fick dock fortsätta men munkorgen... ;)

Apropå kända hästar....och de som passar dem.:D

Utah Bulwark hade en gång i tiden en supersnygg skötare. :bow:
Det var iaf vad undertecknad tyckte då, nu kan jag för mitt liv inte komma ihåg hur han såg ut. :confused:
Hur som helst så uppenbarade sig några timmar där konversationen hade haft möjlighet att flöda fritt.
Om nu inte denne skötare pratade en för mig fullständigt obegriplig danska.:cool:
Snacka om blåst på konfekten, men Utah själv var iaf förbaskat snygg!
Alltid något.:banana:

Sköttes inte Utah Bulwark av ägarsonen? I varje fall när han stod hos Stig H, har för mig att sonen hette Sören Malmgren. Men det kanske var någon dansk som skötte honom när han sedan togs hem av ägaren igen!

Kl

När Spader Madame va som bäst 00-01 så drog vi lott på kvällen om vem som skulle gå in i boxen och lägga på nattäcket:angel: För att inte tala om vem som skulle få "äran" att leda henne till hagen på morgonen om mamma inte va hemma:crazy:
Nu är hon däremot en tjock och snäll (för det mesta) avelsmärr:love:

En av de mest kända "odjuren" må väl ändå vara Nevele Pride. :devil:

På gamla dagar gick han i en hage och behövde inte hanteras av människor överhuvudtaget.

Kom just på att jag såg bild på Wall Street Banker i Travronden för några år sedan, en bild från Avelsbedömningen där de han blev ledd av två personer på var sida ihållandes varsin järnstång.....

Vet ej om han alltid hade ett hiskelit humör eller om han blev uppstressad just vid detta tillfälle?

Self Confident var väl ingen ängel heller.. har för mig att Demmers blir rejält blåslagen av honom en gång..

knappen

har haft hand om två "mördare"
Atout du Moulin som faktiskt hade ihjäl skötaren i Frankrike och Straigt Jacket e. nevele pride som försökte käka upp det mesta.

Kom just på att jag såg bild på Wall Street Banker i Travronden för några år sedan, en bild från Avelsbedömningen där de han blev ledd av två personer på var sida ihållandes varsin järnstång.....

Vet ej om han alltid hade ett hiskelit humör eller om han blev uppstressad just vid detta tillfälle?

Vid Jorkys Elitloppsvinst 1981 vill jag minnas att han leddes av två personer, förutom kusken då..... ;)

Anledningen till detta har undertecknad ingen aning om, men detta torde väl betyda att han var besvärlig på något sätt iaf.
Någon som vet? :idea:

Var inte där
En trolig anledning skulle ju annars kunna vara att han hade två skötare.
En skötare och ägaren eller liknande.

Vid Jorkys Elitloppsvinst 1981 vill jag minnas att han leddes av två personer, förutom kusken då..... ;)

Anledningen till detta har undertecknad ingen aning om, men detta torde väl betyda att han var besvärlig på något sätt iaf.
Någon som vet? :idea:

Jorky var verkligen helt galen. Två personer höll honom i kedjor på var sin sida. Verroken viftade med spöet så fort Jorky gjorde en antydan att attackera honom...

knappen

har haft hand om två "mördare"
Atout du Moulin som faktiskt hade ihjäl skötaren i Frankrike och Straigt Jacket e. nevele pride som försökte käka upp det mesta.

När du hade hand om dessa två, fick du se till att alltid "ha ryggen fri" när du hanterade dessa eller var det bara vid vissa tillfällen de var hiskeliga att hantera (tävling tex)?

*kl*

Någon som minns Jealousy? Stall Segerhuva(Menhammar) satte honom i träning hos SHJ, men när han där krossat X antal vagnar så bedömde SHJ honom som alltför farlig för personalen. Jealousy flyttades sedan till Olle Goop. Kanske var det den flytten som gjorde att de i stor utsträckning valde Goop som tränare för sina hästar efter det?

Jealousy fick det stora nöjet att betäcka Hoot Ivory! :eek:
Hur tänker man då? När man parar två av travsportens största ligister...:crazy:

Jag hade bara hand om dem i avelsboxen.

Den första fick man bara passa sig när han var lös i hagen. Då anföll han direkt.

Den andre högg mot allt och alla han kom åt mer elelr mindre. Där vände man inte ryggen till.

Atoud du Moulin gillade inte blondinder=skimmlar.
När sådan skulle betäckas fick vi ha en "brunett" brevid som tittobjekt.

Texas var precis tvärtom . Där skulle det vara så blont det bara gick .:D
Som tur var hade stallchefen ett lipizzanarsto att locka med.
Han lärde sig tom att höra hennes gång ,hur hon gick i stallgången ,så gick han igång.

En av sommarflickorna hade med sig en isabellfärgad valack, det gick också bra för Texas. Inte så knussligt vilket kön bara det var ,bara det var ljust.:rofl:

Self Confident var väl ingen ängel heller.. har för mig att Demmers blir rejält blåslagen av honom en gång..

Har för mig att jag läste att han bitit av armen på honom:eek::crazy:

MB Felty var inte så snäll att ha att göra med heller!
Han uppförde sig med karlar men dom fick inte tag i honom, han bara sprang undan så det var alltid vi tjejer som fick hämta honom i hagen:mad:
Det värsta var att man var tvungen att gå förbi en märrhage och två hingshagar innan man kom till stallet *puh*
Han kunde riktigt anfalla en:crazy:
Tur att han gillade sin skötare iaf:D

Let Me Fly var väl ingen ängel han heller!:cool:

Kom på en till sak jag fick höra bara härom dagen.. Jupiter Hornline led ju av magsår! Orsaken troddes vara Zoogin:crazy:

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
12 493
Senast: Marita73
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10