Kuriosa om kända hästar!?!?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tant Acka
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

KL
Magic Zoodiac kanske inte var så känd men han sprang väl in en mille eller två..
Han var också lite krokig i benen, såg ut som en julgran på benen, med alla skydd:eek:

Knapplån

Batong var arg på sig själv:p sprang och bet sig själv om det han egentigen var sur på inte gick att komma åt...

Jag var på anställningsintervju hos Micke ett par dar innan o fick reda på det några dar senare när jag ringde för o höra hur det hade gått. Fast å andra sidan kan ju ridolyckan vara en annan story men han blev attackerad av Selfen när han red, det vet jag. JAG pratade med Kerstin på kontoret och även Jonny B

Tjena nu hittar du på ännu mera... Det var inte Demmers som red Selfen utan en kille som var anställd. Och det var ett antal år tidigare... Den olyckan då Demmers blev anfallen var dels beroende av att det var en ny hingst på gården och dels att Demmers inte brukade hantera Selfen alls utan det brukade vara hans syster, just pga att Selfen hade problem att tåla män.
Just denna gång var hon iväg akut som veterinär och hann inte ta in honom själv.

Varför jag vet hur det gick till? För att jag är kompis med de två som var på gården just då förutom Demmers och att jag åkte dit två dagar senare och började jobba eftersom de var kort om folk.

Grejen med Selfen var att han hade något fel i huvudet, om det var pga dålig hantering, avel eller ev hjärntumör omöjligt att säga, men han kunde vara underbar att hålla på med och hur snäll som helst, för att sedan helt plötsligt bli helt svart i ögonen, för att sedan blinka till och inte fatta vad som hade hänt. När han hade attakerat Demmers hade han chansen att döda honom, men helt plötsligt stod han bara blixtstilla och väntade medans den som kom fram fick loss Demmers från Selfens täcke, och stod sedan helt stilla brevid medans han kollade om Demmers levde. Sen gick han lugnt in i stallet som om inget hade hänt. Hade det verkligen varit en attack för att döda så hade han kunnat gjort det utan problem.

Storebror i väst brukar vara bra på det här med sterioder, det kan inte ha varit något sånt som spökat till det för Self Confident?

Det må ju ha varit lite konkurens dem i mellan, vem som var högsta hönset.. Vad vet man om vad hingstar snackar om:crazy:
Jupiter kanske var "tryckt" av zoogin?:confused:

jo dom gick länge hagarna brevid varanda med bara en smal gårdsväg mellan hagarna. på mellangård..
så det skulle nog kunna stämma. det vara typ en halvmeter djup gång längs deras långa hagar vid staketen som stod mot varandras hagar..

när brännapål var i högform kunde han va lite jobbig att ta in och ur hagen - så de enklaste sättet att göra de var att koppla på grimskaftet sen låta gårdens boxer ta grimskaftet och springa ut med han i hagen.. då följde han som ett fogligt lamm :D

Storebror i väst brukar vara bra på det här med sterioder, det kan inte ha varit något sånt som spökat till det för Self Confident?

Kan ju vara men det är ju ingen som vet och det är ju omöjligt att ta reda på nu.

Givetvis hittar inte Sputnik på!

Hon har antagligen fått historian berättad så för sig och sedan för man den vidare.
Har hänt de flesta av oss att man har stått där som ett fån när ens egna "sanning" inte har stämt med verkligheten!

Jag var över 25 år när jag på allvar fick reda på att det heter Fröken UR och inte Fröken LUR!:eek:

Sibylla:rofl::rofl:

Var det inte Anders Crown och Kosar som slogs om Siroccos gunst ;)Har för mig att hon blev biten av Kosar?

Av Kosar? Honom skötte jag på Brättefors och då var han hur snäll som helst. Men då var han ju såklart i en helt annan miljö.

Men Speedy Somolli är väl lite skarpt, som det verkar.

Jag är inte helt säker på vem av dom det var men man kan ju misstänka att det var ett svartsjukedrama:angel:

rolig fredagsunderhållning det hær! Måste snart sætta igång med mitt etologiprojekt dock... Men lite hinner jag tillfoga!
Giant Value, 1,3 miljoner på kontot och dom hær frambenen (klickbar)

fick nødavlivas då han som 10-åring fick radius (underarmen) avsparkat av en liten åring som råkat førirra sig in i hans hage... :cry: Snacka om att det krævs klockren træff før att en oskodd liten åring (det hær var i juli) ska kunna sparka av benet (ja, det var rætt av) på en 10-årig rejæl hingst! Værldens snællaste var han, så hans fall blev ju att han ville hælsa på kompisen och inte anfalla den... :crazy:
Ecupos Bitte, 700 000 kr och var bla med i Breeders final, kom inte i træning førræn våren som 2-åring. Hennes humør var fruktansvært och hon hade først en misslyckad inkørning som åring bakom sig, sen blev hos som 2-åring inkørd av Nicke Pålsson (4-spannskusken). Kan ju meddela att nær vi fick henne kunde hon stå still hur længe som helst, men blev reagalen nær vi la på kæk... :devil:
Kommer inte på fler roliga nu...

Sibylla:rofl::rofl:

Var det inte Anders Crown och Kosar som slogs om Siroccos gunst ;)Har för mig att hon blev biten av Kosar?

Precis så har jag också hört det, att de två hästarna var rivaler och att det var Kosar som bet. Sen om han egentligen siktade på henne, eller menade att bita Anders låter jag vara osagt.

Vet inte om detta är en skröna eller sanning.

Men det sägs att Lyon tävlade bättre när han fick spela på bortaplan.
Jo längre resväg desto bättre.
Då visste han att det var tävling som gällde!

Så inför hemmastarterna lastades han på som vanligt och sedan fick chauffören planlöst köra runt i västsverige med en allt mer laddad Lyon i släpet!

:love:

Lyon var väl Sveriges första miljonär också?!?! :bow:

Var det när Anna och Petra jobbade? Jag var telefonstöd då....

Ecupos Bitte har förövrigt smakat på min arm....

Magnum Ideal var också en hetsig liten typ. Förstörde enligt uppgift en filmkamra en gång när tv skulle göra en snutt om honom. Satte fart när man släppte han i gången också. Så en fick bremsa honom och en annan fick öppna dörrarna när han var släppt. Han höll sig lugnare då nämligen. Mot mig var han alltid trevlig dock, men hade "otrevliga" ögon.

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
12 493
Senast: Marita73
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka