Kuriosa om kända hästar!?!?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tant Acka
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Å, CR Kay Suzie :bow:

"A winner of seven of nine races as a two-year-old, resulting 1994 divisional champion CR Kay Suzie set world records on every size track in 1994 and in each case, shattered not just the filly mark, but any two-year-old trotting mark. Her world record of 1:55.1 for a freshman still stands today.

Her wins at two include:

Merrie Annabelle
New Jersey Futurity
New Jersey Sires Stakes Final
Goldsmith Maid
At three:

Yonkers Trot
Budweiser Beacon Course
World Trotting Derby
Cadillac Breeders Crown Mare Trot*
(CR Kay Suzie’s two heat world record was erased last Saturday when Continentalvictory captured the Hambletonian in 3:45)

She meets her nemesis Tagliabue in this race. The overwhelming favorite for the ‘95 Hambletonian, CR Kay Suzie stunned onlookers when she stepped offstride in her Hambo elimination. John Campbell held together Tagliabue (who also made a break in the mile), and they won both that elimination and the Hambletonian final. Though this meeting can not be dubbed a "rematch", Tagliabue is the first Hambletonian winner to resume a racing career in the U.S. since Mack Lobell in 1988.

"Suzie" broke again in her 1996 Meadowlands debut, the Nat Ray eliminations. "She got herself all wound up in that start," Rod said. "I tried to keep her off the gate and get her up there nice and quiet but she didn’t like that. The second time I put her on the gate she reacted in the same way. When I finally did get her to trot out in the stretch she was hitting good. It was just a matter of getting the sting out of her. I think with all the excitement in the paddock, etc., it was just too much for her."

Og videre:

"That was not the case last week in the Nat Ray elims, Suzie’s first start of the year. "She was wound up all night long," Allen recalled. "First she refused to get behind the gate and was stomping. The second time she was pushing the [starting] car."
:rofl:

Dessa Järvsöfaksare.....:)

Nu pratar vi lite om Faks Björn, inte så vansinnigt känd kanske...ännu.
2 segrar i år på 2 försök bådar gott inför framtiden.
Vid vinst med Jim Frick i sulkyn så lär han haft nytta av sitt utseende.
Hästen har nämligen ett överbett, det kanske kan behövas när det hänger på det berömda?!?! :banana:

För övrigt så är Faks Björn den häst som tränar allra bäst i stallet.
Inte så konstigt kan man tycka men i detta stall står bl.a Lundås Emelie och Elias. (e. Rigel Jo(NO) respektive Järvsöfaks .)
Tränaren till samtliga tre har ett MYCKET belåtet leende på sina läppar när han kommer in efter Faks Björns träningsturer.
Vad månde bliva???? :cool:

det sägs att scarlet knight e bög :D men hur sant de e vet ja inte men en tjej som gick på min skola (travgymnasium) praktiserade hos tarzan och där sa dom att när han skulle hoppa på fantomen så ville han ha en valack framför sig - inte ett sto.. :p

nån som vet säkrare??

Dessa Järvsöfaksare.....:)

Nu pratar vi lite om Faks Björn, inte så vansinnigt känd kanske...ännu.
2 segrar i år på 2 försök bådar gott inför framtiden.
Vid vinst med Jim Frick i sulkyn så lär han haft nytta av sitt utseende.
Hästen har nämligen ett överbett, det kanske kan behövas när det hänger på det berömda?!?! :banana:

För övrigt så är Faks Björn den häst som tränar allra bäst i stallet.
Inte så konstigt kan man tycka men i detta stall står bl.a Lundås Emelie och Elias. (e. Rigel Jo(NO) respektive Järvsöfaks .)
Tränaren till samtliga tre har ett MYCKET belåtet leende på sina läppar när han kommer in efter Faks Björns träningsturer.
Vad månde bliva???? :cool:
Såg denna häst på tv idag. Vilket lopp han gjorde.

Vad hände med Ebbes Arnie L.J. egentligen?
Tänkte om han råkat ut för något eftersom han slutade tävla som 6-åring?

Han presterade inte tillräckligt bra för att vara kvar i proffsträning. Tror han gick tillbakabaka till ägaren samtidigt som dom skickade in brorsan i träning...

Tjena! Visste ni att innan Lundås Emelie skulle ut med Erik Adielsson i deras första V75 tilsammans så vände hon sig om och riktigt kollade och nosade på den stilige skånska kusken :love:
Sedan följdes dom åt ut och vann överlägset :bow:
Nu idag träffs dom igen :o på Gävle. Lycka till :rofl:

Faks Björn är stark som en björn. Blir nervös och har svårt att gå i ryggar. Trivs däremot förträffligt att gå tunga vägen och se motståndarna krokna :devil: Därav d offensiva upplägget :bump:

beseiged fick benet avsparkad av et sto vid betäckning, de hade inte bundit fast hennes ben:mad:

fast detta kanske ni redan visste:angel:

Brave Sand är en herre som verkligen vet om att han är värdefull... han kan plöja över folk hur spm helst om han är på det humöret..

Hade han vekligen det?? Jag hade för mig att det var han med små pytteöron:o Men namnet säger ju kanske sloköra;)

Förredetta kungen Svinten såldes för en krona till sin sista ägare som senare hade en stalltjej som gjorde stubb av hans pannlugg =(

Faks Björn är stark som en björn. Blir nervös och har svårt att gå i ryggar. Trivs däremot förträffligt att gå tunga vägen och se motståndarna krokna :devil: Därav d offensiva upplägget :bump:

Jag blir lite nyfiken på vem du är .. :p Är också Alnöbo nämligen och jag bor nästan granne med Åslunds .. :D

Stoppa pressarna!

Jag tror banne mig att Excellens Ex går i hagen hos min närmaste granne!
Han är rid-/sällskapshäst och gubben som har honom vet inget om trav men säger att hästen heter så, det är en bekant till honom som har ägt den när den tävlade, Thomas Uhrberg har haft den och den "sprang i lopp som visades på TV, så den var nog rätt så bra".

Han ser helt frisk och pigg ut och lever ett underbart hästliv.

Fantastiskt.

Jag vill. Men det kan nog se lite konstigt ut om jag smyger omkring i grannens buskar... Nästa gång jag ser till dem (de är nästan aldrig där, det är en sån "renoveringsgård") så ska jag be att få kolla.

Hot Tub

Tänka sig att hästen enbart var riden 5-6 ggr innan sin första start i Frankrike.
Imponerande, sanna mina ord. :bow: :bow:

Lycka till idag Tuben!! :banana:

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
12 510
Senast: Marita73
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 472
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka