Z

Ziri

Har en fråga!?

Jo, jag undrar, vad är en kulvert för typ av hinder? Är det ett slags tjockare plankhinder? Förstår inte riktigt vad det är inom banhoppningen...

TACKSAM FÖR SVAR!

Sv: Kulvert?

Google bildsökning gav följande:
kulvert.jpg

oxer3s.jpg

Det jag har sett inom hoppningen som kulvert är precis som på bilderna som slice har satt in, men med någon/några bommar ovanför, så att det översta går att riva på hindret.

tänk om det ändå var fler såna trevliga hinder (de liknar ju terränghinder.... :angel: ) på banhoppningarna....

jag träffar aldrig på några kulvertar när jag tävlar hoppning. trodde inte de fanns överhuvudtaget.....

Ja, de är terränghinder men jag antog att terrängens kulvertar förmodligen inte skiljde sig nämnvärt från hoppningens. Det var f ö. de enda bilderna på hinderkulvertar jag hittade. Ger kanske en fingervisning om just HUR vanliga de är i hoppning. Jag har då inte sett några. :o

Senast ändrad av en moderator:

Jorå, flera klubbar häromkring om har kulvertar. :) Jättetrevliga hinder att hoppa när man har en ponny som inte bryr sej nämnvärt om vad det är man styr emot och har gått jakter. ;)

Mmm. Det är ungefär vad jag har sett oxå. Trist att det blir så att det nästan bara blir bomhinder på tävlingar. Tycker att det antingen blir bara bomhinder tvärs igenom, URTRIST eller världens kombination av olika hinder så att 80 % av startfältet vägrar ut sig ;oP... Tycker titthinder är kul, men sen beror det ju oxå på vilken pålle man sitter på!

TACK FÖR SVAREN!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 844
Senast: Derivata
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 519
Senast: Sesca
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka