Tror de flesta uppfödare jag har kontakt med räknar från första parningsdagen![]()
Från ägglossningsdygnet säger de att man kan man räkna 63 +-1 dygn, men normalt 61-64 dygn, så jag tänkte räkna på de dagarna för valpning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror de flesta uppfödare jag har kontakt med räknar från första parningsdagen![]()
Våra ägglossningar har ju inte stämt helt 100 med progesteronprovet, iaf inte för D-kullen så jag väljer att räkna parningsdagar. Räknar med sista för ul och första för att hålla mig beredd på när valpningen kan bli.
Min uppfödare räknar 63 dagar från första parningen, med diff på någon dag då. Tänk vad olika man kan göra och räknaFrån ägglossningsdygnet säger de att man kan man räkna 63 +-1 dygn, men normalt 61-64 dygn, så jag tänkte räkna på de dagarna för valpningDet kan ju diffa något/några dygn eftersom äggen kan ta 2-5 dagar på sig att bli befruktningsklara efter ägglossning.
Min uppfödare räknar 63 dagar från första parningen, med diff på någon dag då. Tänk vad olika man kan göra och räkna![]()
Huvudsaken det kommer valpar i slutändan liksomJa, verkligen! Men ofta verkar ju tikarna stå vid ägglossning, så har man parat då så blir det ju samma![]()
Huvudsaken det kommer valpar i slutändan liksom![]()
Nått ska man väl pyssla med medans man väntar?!Precis
Det är mest kontrollfreaket i mig som tycker det är skönt att hänga upp hela den här cirkusen på lite siffror och forskning![]()
Nått ska man väl pyssla med medans man väntar?!![]()
Så räknar även min uppfödare, och de andra uppfödare jag pratat med. Det var också så det skulle räknas enligt han som höll i uppfödarutbildningen när jag gick (vissa delar av) den. Uppfödarutbildningen var dock länge sedan, så saker kan väl ha ändratsMin uppfödare räknar 63 dagar från första parningen, med diff på någon dag då. Tänk vad olika man kan göra och räkna![]()
Hur går det för era parade tikar ? Misstänker ni någon dräktighet eller - blir ju nyfiken ju
Här har tiken fått liten putmage och spenarna växer. På onsdag är det 5 veckor sedan första parningen (4,5 från sista).
Vill minnas att de lärde ut så när jag gick (delar av) den också, det var typ. 2016.Så räknar även min uppfödare, och de andra uppfödare jag pratat med. Det var också så det skulle räknas enligt han som höll i uppfödarutbildningen när jag gick (vissa delar av) den. Uppfödarutbildningen var dock länge sedan, så saker kan väl ha ändrats![]()
Håller en stenhård tummeDag 18 från första parningen idag. Dag 17 från andra.
Hon är lite svullen ännu runt vulva. Utöver det är hon precis som vanligt. Ul ska ske 1 Juni.
Hur går det för era parade tikar ? Misstänker ni någon dräktighet eller - blir ju nyfiken ju
Här har tiken fått liten putmage och spenarna växer. På onsdag är det 5 veckor sedan första parningen (4,5 från sista).
Och @AraSlei hur går det med kennelnamnet??![]()
Håller tummenOch i morse när jag lyfte in henne i bilen så kände jag spenarna tydligt, vilket jag inte brukar göraHar tyckt att hon varit lite svullen och rosa på spenarna, men det är ju rätt lätt att inbilla sig grejer också
Det är inget jättetydligt, så det kan nog lika gärna vara önsketänkande.
Håller tummen
Här kunde jag inte kika på att se rosa spenar då hundskräller har svartpigmenterade sådanamen dom är tydligt större nu. Tiken fick även en pytteliten blödning i två dagar vid inplantationstiden
![]()
Så räknar även min uppfödare, och de andra uppfödare jag pratat med. Det var också så det skulle räknas enligt han som höll i uppfödarutbildningen när jag gick (vissa delar av) den. Uppfödarutbildningen var dock länge sedan, så saker kan väl ha ändrats![]()
Tack!
Haha, jäkla tik att ha svartpigmenterade tuttarHar du henne hemma fortfarande?
Jag har inte märkt någon blödning, men de är ju i hundgård på dagtid och ute i inhägnaden i trädgården hela eftermiddagen/kvällen när det är så här skönt väder och då skulle jag nog ändå inte märkt något. Men ingenting på lakanen i sängen i alla fall
Vi får se helt enkelt.. Om hen inte kan känna några fosterblåsor i eftermiddag så kommer jag nog försöka ultraljuda henne i början av nästa vecka. Om hen kan konstatera att hon är dräktig så blir det röntgen lite längre fram.