Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen av dessa två har egentligen det utseende jag vill ha - den stora är väldigt lång. Lång rygg mm. Den lilla är alldeles för smäcker. Så det är inte alltid så lätt få fram både utseende och temperament man vill haDet är verkligen jättestor skillnad på tikarna @russinbulle Båda är såklart jättefina men ja, väldigt olika och jag kan tänka mig att bådas utseende har sina egna förespråkare?
Sen tänker jag att utseende väl inte är det viktigaste att få helt homogent i en sådan ras, för där verkar ju det mentala vara betydligt svårare (? Och viktigare?) om en får fram så helt olika individer sett till personlighet och egenskaper?
Hälsa och temperament kommer alltid i första hand tycker jag - men det är svårt att välja en "ful" individ när man vill avla. Helst vill ha ha hela paketet, men det är lättare sagt än gjort, så vissa saker får man tumma på - och två vackra föräldrar ger inte nödvändigtvis vackra valpar utan generna kan ha roligt därDet är verkligen jättestor skillnad på tikarna @russinbulle Båda är såklart jättefina men ja, väldigt olika och jag kan tänka mig att bådas utseende har sina egna förespråkare?
Sen tänker jag att utseende väl inte är det viktigaste att få helt homogent i en sådan ras, för där verkar ju det mentala vara betydligt svårare (? Och viktigare?) om en får fram så helt olika individer sett till personlighet och egenskaper?
Besök av en potentiell valpköpare till igår. Ska det fortsätta i den här takten (och om hon ens är dräktig) får jag nog ta ledigt från jobbet för att baka
Måtte vi få en stoooooor kull. Jag har nekat 3 och kvar på intresselistan är 7 st för hane och 2 för tik. 3 hanar till tjänst. En av dem till Norge samt även en tik till Norge.
Förr har alltid tikar varit mer efterfrågade så detta är udda. Är hon tom så gräver jag ner mig
När ska hon kollas? För visst UL:ar man som man gör med hästar? #nollkoll
1 juni. Det också. Allt stort verkar hamna på det datumet
Har våran tagit sig så är 63 dagar 4 Juli. Det blir lätt datum att minnas.Kaktikens valpar är planerade att födas då.
Måtte vi få en stoooooor kull. Jag har nekat 3 och kvar på intresselistan är 7 st för hane och 2 för tik. 3 hanar till tjänst. En av dem till Norge samt även en tik till Norge.
Förr har alltid tikar varit mer efterfrågade så detta är udda. Är hon tom så gräver jag ner mig
Du tänkte köra en ordentlig kull direkt hör ju jagJag hade också nästan bara efterfrågan på hanar först, men nu har det jämnat ut sig så jag har 7 på varje kön
Du tänkte köra en ordentlig kull direkt hör ju jag
Om man ändå kunde planera sånt Vi får väl se om hon är dräktig först...
Blir lite fundersam över hur jag ska räkna veckorna, om jag ska räkna från ägglossning eller från sista parningsdag?
Från ägglossning så är hon ju i vecka 3 på torsdag, från sista parningsdag är hon i vecka 3 på söndag och från sista blödningsdag så är det nästa onsdag..
Man brukar räkna parningsdag. Är du med i uppfödargruppen på fejjan? Där finns både kunniga gamla rävar och tokstollar att bolla funderingar med.
Ja, det verkar vara det vanligaste, men jag tänkte om man räknade annorlunda om man visste ägglossningsdygnet? Jag hittar inget om det dock, så jag får nog räkna från sista parningsdag
Japp, där är jag med! I en av dem i alla fall, har inte fått mitt kennelnamn ännu så jag kan inte ansöka om att gå med i den största än Sms:ade lite med mentorn precis, och hon tyckte också att jag kunde räkna från sista parningsdag. Ibland är jag lite snabb på att kasta ur mig frågor här innan jag kommer på att jag ju har kunnigt folk omkring mig att fråga Men om jag hade släppt på den spärren hade väl de stackarna fått hundratals frågor i veckan
En bekanting som fött upp mycket kommer och känner på henne på måndag eller tisdag för att se om hon kan känna några äggblåsor