Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej, ny här i tråden. Är det ok att hoppa in?
Har en tik som är parad och håller tummarna för att hon är dräktig. Men vågar inte hoppas på något då löpet var väldigt konstigt
Min första kull jag har själv hemma, har nyss fått mitt Kennelnamn . Har två tikar av rasen dvärgschnauzer, svart och silver. De är mor och dotter, och planeras att paras med samma hane, en som jag har lånat hem. Ena tiken är parad redan, och väntar på att den andra ska börja löpa vilken dag som helst nu.
Såg att din tik gick tom . Surt..Kul! jag har själv en s/s Dvärgschnauzer på 4,5 år från Laness kennel. Han är dock inte i avel (nykastrerad) utan vi föder upp Schäfer av brukstyp
Såg att din tik gick tom . Surt..
Men din dvärg är "bara" en sällskapshund då? Ingen du använt i avel?
Ett litet skägg kan göra underverk med ett lite trasigt hjärtaJa han är bara sällskap. Mest är han sonens. Vi köpte honom efter en lång, tuff period med seperation och flera dödsfall och motgångar. Den lille rackarn blev en viktig bit för min sons mående
Jag har ju planer på att para min tik till våren, men funderar över hur jag ska lägga upp min ledighet. Löper hon som hon ska kommer kullen hamna utanför de vanliga semesterveckorna. Hur har ni andra med "vanliga" heltidsjobb gjort?
Nu blev det ju aldrig någon kull, men;
Jag flaggade tidigt (tror det var ett eller två år innan ) för att jag planerade att para min tik och skulle behöva tjänstledigt under ett par månader när parning var gjord och tiken konstaterad dräktig, och att jag då skulle behöva vara lite öppen med när semestern skulle läggas och kanske inte kunna komma in med min ledighetsansökan lika tidigt som alla andra eftersom jag behövde anpassa mina semesterveckor till när det började bli dags för valparna.
Nu är säkert inte alla arbetsplatser lika flexibla som min (finns ju vissa arbetsplatser där man verkligen är låst till vissa semesterveckor ex), men det var inga problem öht att få till detta, särskilt som jag var så tidigt ute så det gick att planera för backup på mina arbetsuppgifter.
@AraSlei jag flaggar något halvår-år i förväg, biter på naglarna tills löp och parning blir, finjusterar ledigheten efter parningsdatum och... so far, tomma tikar
Rent tekniskt tar jag (har jag planerat ta) en kombination av semester och kompledighet, och tar mer "obekväma" semestertidpunkter på sommaren för att väga upp.
Gjorde ul på min tik idag, och hon va dräktig!!
Helt sjukt med tanke på att hon är parad på dygn 30 och 32
Min äldsta tik är "tillverkad" på dag 28Gjorde ul på min tik idag, och hon va dräktig!!
Helt sjukt med tanke på att hon är parad på dygn 30 och 32