Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vitlök och diverse grönt? Apelsinskal/klyftor och senap? Sweet chili? Curry och paprika eller chili? Kyckling är tacksamt att krydda med nästan vad som helst ju.
Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp!
När kycklingen är stekt och kryddad så ska jag tillsätta broccoli och kokosmjölk/ creme fraiche om det spelar någon roll.
Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp!
När kycklingen är stekt och kryddad så ska jag tillsätta broccoli och kokosmjölk/ creme fraiche om det spelar någon roll.
Salt, vitpeppar, kycklingkrydda och vitlök exempelvis brukar jag ha. Eller salt, peppar, kycklingkrydda, curry och ingefära. Dragon kan även vara gott, likaså basilika.Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp!
Bryner lite yta på köttet. Lägger den i en gryta och häller på kokosgrädde. Lägger i en torkad lime och en buljongtärning. Får sjuda i grytan tills köttet släpper från skrovet eller är helt mör (om man gör fileer) Plockar ur limen innan servering - det kan bli lite väl stark limesmak om den går sönder i grytan.
Ris till.
Ungefärlig mått?Saffran, chili och vitlök blir gudomligt till kyckling, gärna som en gryta med kokosmjölk (men creme fraiche funkar också).
Dragon och citronpeppar.Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp!
Ungefärlig mått?