Vi är mitt uppe i flytt, och både jag och sambon vill ha växter hemma. Gröna sådana. Han råkar nämligen vara allergisk mot typ allt i hela universum så det känns som en bra idé att ha något som inte blommar, även om vi i nuläget inte vet om någon krukväxtblommeallergi
Han har dock inte reagerat på vare sig palettblad eller den fredskalla jag har hemma.
Fredskallan följer med. Den älskar jag! Den har varit med så länge jag kan minnas och verkar omöjlig att ta död på. Ibland ser den hängig ut, då blir jag påmind om att vattna och sedan är den jätteglad igen. Jag har också någon liten växt med helt rosa blad som är väldigt omtyckt.
Sedan vet vi inte riktigt. Eventuellt kan vi få stickling från elefantöra av en vän. Jag vill gärna ha en "svart" kalla också, för min unghund är döpt efter den blomman.
Sååå jag hoppas på mycket bilder och inspiration i den här tråden
Oklart när vi ska shoppa blommor. Först ska vi nog få ordning på alla möbler och annat så att vi vet både vad vi får plats med och vad vi har råd med.
Justja! En fråga
Jag köpte för typ ett år sedan flera små krukväxter på Plantagen. Just olika modeller på gröna växter, som alla hette "mini" någonting för att de just då var så små. Min tanke var att jag lika gärna kunde köpa små, för de skulle ju växa till sig och bli stora och fina. Well. Alla förutom en dog
Är det svårare att få små blommor att klara sig, eller var det bara jag som gjorde något fel med dem?
Borde jag satsa på att köpa större blommor, eller kan jag göra nytt försök med små växter? Kanske köpa sticklingar på tradera eller något?