Krubbitning

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

isse

En häst i stallet krubbiter så fort den är inne i boxen och jag tycker att det både låter och ser hemskt ut.
Hästen går ensam i en hage hela dagarna och står på box på nätterna, jag tror att det är därför den krubbiter.
Ägaren vet om att den gör så och har provat med krubbitarrem men det har inte funkat så nu skiter hon bara i det och låter hästen stå och krubbita.
Jag mår så dåligt varje gång jag ser hästen krubbita.
Jag har aldrig haft dom problemen med en häst så jag undrar vad kan man göra för att bli av med betendet?
Jag tror att den skulle sluta om den fick gå i en hage med andra hästar och gå på lösdrift. Jag har nämligen bara sett såna här betenden på hästar som står på box med för lite kontakt med andra hästar.

Sv: Krubbitning

Om du söker på ordet krubbitning i detta forum så får du upp flera trådar i ämnet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 019
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 437
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation