Kroppsspråk

E

Elisabethh

Jag har aldrig varit med om hästar som har varit så oerhört sensitiva för mitt kroppsspråk!!
Fick mina två Camargue ston för ett par dagar sen och försöker nu lära känna dem och de mig. De är oerhört nyfikna och sociala och är gärna omkring oss människor. Idag provade jag lite på skoj i hagen att driva iväg dem, flytta dem, be dem följa samt stanna, men mest på test utan något särskilt mål. Det var oerhört lätt att göra allt märkte jag när jag använde ett tydligt kroppspråk, och inte behövdes det stora signaler heller trots att de aldrig blivit arbetade på det sättet av människor tidigare. Antagligen för att det är i grund och botten mycket vildhäst kvar i dem.
De är väldigt annorlunda från de hästar jag har träffat tidigare, de är oerhört snälla och lätta att ha och göra med. Det äldre stoet är mer reserverad än den nyfikna unghästen, men genom att prata hennes kroppspråk känner jag att jag kan komma åt den här reservationen och komma lite längre med henne och det ska bli väldigt spännande att se hur hon kommer att utvecklas.

De här två stona kommer absolut vara de bästa lärarna för mig för att lära mig kommunicera och det kommer att vara väldigt roligt att jobba med dem (eller de med mig ) :) !! Kom gärna förbi och träffa dem ni NH are som är itnresserade, vi bor utanför Krisitanstad :)

www.masboulanger.com

Sv: Kroppsspråk

Jag tror att det kan ha att göra med att de inte har umgåtts så mycket med människor, de har helt enkelt inte blivit avtrubbade som många andra hästar kan bli (snälla missförstå mig rätt nu ;) )

Ja det tror jag också. De hästar jag tidigare har haft och göra med har jag fått "väcka upp" för de var ganska avtrubbade. OCh de blev ändå inte så lyhörda upplevde jag. Mer spännande att jobba med de här två vildingarna :)

Det kan jag tänka mig att det är!
Fast jag ska inte klaga, mitt "vilddjur" är väldigt tacksam att jobba med han också :)

Ja, vad säger man? Aldrig mer något annat än en vild Camarguehäst ;) Fast jag vill ju inte ens ha någon inriden, utan den ska vara HELT vild :angel:

Blir så mycket enklare då :cool:

Vad roligt :D Har faktiskt aldrig stött på en Camargue :(
Men de är otroligt vackra :D
Och jag säger bara lycka till! :banana:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 285
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 730
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 560
Senast: Sasse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 219
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar