Förhoppningsvis blir det bara en oskyldig som blir praxis och vad jag hoppas får ersättning precis som andra oskyldig som suttit hektad oskyldig eller får pengar inte för han var oskyldig utan hade fel ålder.Nej, vi vet inte än vad som gäller. Jag argumenterade främst mot ditt stöd för lagen utifrån att den inbringar pengar. Det i sig är inte ett tillräckligt argument, beroende på vad andra konsekvenser blir. Och jag vänder mig starkt mot att en lag som återkommande ger orimliga konsekvenser för normalt laglydiga medborgare (om det visar sig vara så) skulle kunna anses vara okej, med hänvisning till att man kan ju processa mot myndigheterna och försöka få rätt i efterhand.
Det är självklart så redan idag att vem som helst inte kan få jobba med vad som helst, men det är väl ändå en viss skillnad på att inte få vissa jobb där du bedöms kunna bli utpressad, hotad eller mutad pga skulder, och att inte kunna få jobba som bilmekaniker för att du har skulder - tycker du inte det?
Som jag skev innan så väktare kan bli svår till omöjligt att få jobb som med skulder och inte pga hot eller utpressning.