Krigsskador?

T

Tican

Har era hundar blivit skadade "i strid" nångång? Allt från fjärilar till älgar räknas. ;)

Vår tax har, under bara de senaste två veckorna, fått stryk av både grannens katt, ett vildsvin, en grävling och en räv! Och då har jaktsäsongen knappt börjat.. haha. Är det normalt? :D
 
Sv: Krigsskador?

Jajemen..kan man lugnt säga. Suck!
Det som är mest märkbart på taxen är högra yttersta framklon som saknas från när han attackerade en väktares rottweiler :crazy:
Turligt nog labbade den bara till honom med tassen men han flög en bit och landade väl illa, klon fick iaf opereras bort..En annan gång blev han överkörd av en transport på tassen, lyckligtvis blev det inget allvarligt utan läkte fint..

Westien hamnade i slagsmål med taxen över en tik som jag hittade bortsprungen när jag var ute med dem. Han kallas numera scarface.
Ärret sitter mitt över nosen och är knallrosa..haha.
Jävla djur!
 
Sv: Krigsskador?

Min labbe är rikskändis på djursjukhuset:angel:

När hon var året gammal fick hon rävskabb, detta efter att ha dödat en räv.

Hon har fått allvarlig blodförgiftning efter ett kattbett.

Hål i örat efter övergrepp av annan hund, under jakt.

Pinne rakt genom tassen, under jakt.

Akut livmodersinflammation Lilljulafton.

Vid ett eftersök slår en spetshjort henne så pass att hon får hornet in i bröstkorgen och punkterar lungorna. 2 veckors intensivvård senare får vi ta hem henne, dock är hon fortfarande då inte ihopasydd, ska läka inifrån...

Och självklart X antal kloskador och liteskärsår i trampdynorna.

Ibland är man glad att det finns försäkring...

//E
 
Sv: Krigsskador?

Tja. Min pajas tyckte att han skulle visa den absolut största schäferhanne jag sett, och dessutom dubbelt så gammal, vart skåpet skulle stå på dagis.
Resultatet blev ett rejält jack i örat samt att tredje ögonlocket vände sig ut och in.

Öronen blir ständigt fulla med jack, allt från tillfällen han letar katt i taggbuskar, till lek och gruff.
Förstår faktiskt varför pinchern var öronkuperad i Sverige förut.
 
Sv: Krigsskador?

När Selma var liten var det en katt på vår gård som gick fram och gav henne en smocka.. som tur var inte med klorna :D

En annan gång har en katt försökt riva henne i ögat, träffade som tur var bara ögonlocket.

Och så har hon blivit biten av en annan hund.

Nyligen sprang hon och busade så vilt så hon hade av ett korsband i ett knä. :( (BILD)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Krigsskador?

tiken har lite ärr i pannan efter slagsmål med grannens hund. de ser ut som små hårlösa "hål" i pälsen. den enda som ärrat hanen är jag *host* :o :angel: . jag klämde hans svans i en dörr när han var valp så svansspetsen är hårlös och huden är förtjockad (svårt med sår på en svans som inte kan sluta vifta ;) ).
 
Sv: Krigsskador?

Jisses.... skulle jag ta upp alla skador här så skulle det bli en hel bok.

Som ett axplock på terrierns alla skador...
1 st framben uppsprättat av taggtråd..
Klor avslitna..(2 st)..
Bröstkorgen uppsprättad av vildsvin...
Ena låret söndertuggat av taxtiken i samma hem...
Andra låret sprättat av vildsvin...
Och nu senast ... höger skuldra uppsliten under ett slagsmål med en jaktgästs hund om ett rådjur... hon är fortfarande konvalecent ...

Taxtiken sammanställning...
Bröstkorgen avskavd ordentligt flera gånger när rå tar henne på långskjuts över hyggena..
Otaliga bitskador i öron, huvud och hals när hon och terrertiken kommer åt varandra..
Ena klon på vänster fram saknas... okänt vad som orsakat det.. Den var bara borta en dag när hon kom tillbaka efter ett drev....

Katter fixar inte att skada terriern... Hon har ett otal katter på sitt samvete... Hon håller gården kliniskt ren från sådana....
De som inte inte fattar att det inte är ok att ta gården i besiktning och flyr självmant har en överlevnad på ca 5 dagar.
 
Sv: Krigsskador?

attackerad av katt,blödde över nosen så att blodet sprutade... åkte in till veterinären..

sparkad av häst i huvudet så att han flög säkert 5 meter in i en sten,matte trodde han var död,och rusade dit,otroligt nog så reste han sig upp,blodet rann ur nosen,och han var helt groggy..veterinär AKUT där..

tuggat av sig halva tanden efter att ha hittat en sten ( :eek: ) så blodet rann,in till veterinär där med,men då gjordes inget..

fastat massa pinnar i halsen,en gång höll han på att kvävas så jag drog och slet,tillslut så lossnade den där pinnen,slutade med ett sår i halsen..


klättrat i träd och fastnat,hoppade ner och vrickade ena benet...


inte tala om alla småsår han hafft (har) som jag bara inte förstår vart dom kommer ifrån... vet att mammas pudel bruka hugga till ibland,och hänga i halsen på min...

:cool:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 012
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp