Jag trodde att det var förbjudet att diskutera kriget I Ryssland?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde att det var förbjudet att diskutera kriget I Ryssland?
Varför bara granska höger-extremister?Håller med om att det är extra viktigt att nu granska höger-extremisters länkar med Putin. En Putin som håller på att förlora är en galen Putin som inte kommer ha några hämningar vad gäller att utpressa de som har/har haft samarbete med dem.
Svaret finns i detta inläggs #2.Jag trodde att det var förbjudet att diskutera kriget I Ryssland?
Frågan är hur många av dessa som egentligen är rysk trupp. Ryssland har ju roat sig med att vångsvärva ukrainare i ockuperade områden. De lär vara mycket intresserade av att kapitulera. Hur stor andel av den ryska armen är egentligen bara utfyllnad av tvångsvärvade Ukrainare?Även i Kherson Oblast ser det ut att gå framåt för Ukraina och de har återtagit en del mindre bebyggelser. Samt ryktas mycket om att fler och fler ryska trupper förhandlar med Ukraina om att kapitulera. Moralen i botten.
Whoa, det där fick mig att gråta.Befrielse efter 6 månader
Men vad är det för fel på folk?! De inringade platserna är väl inte ens i Nagorno-Karabach utan gott och väl inne i Armenien...Samtidigt så blossar Armenien/Azerbajdzjan-konflikten upp igen, då (den imprealistika) stabilisatorn Ryssland är koncentrerad på annat håll.
Ja, de har ju en icke löst konflikt sig emellan se'n hundra år tillbaka (under Sovjetiskt flagg var alla tvingade att hålla sams) - som aldrig blivit löst.Men vad är det för fel på folk?! De inringade platserna är väl inte ens i Nagorno-Karabach utan gott och väl inne i Armenien...
Va?Samtidigt så blossar Armenien/Azerbajdzjan-konflikten upp igen, då (den imprealistika) stabilisatorn Ryssland är koncentrerad på annat håll.
Visa bifogad fil 100065
Va?
Läste precis på aftonbladet:
Nagorno-Karabach
Ryssland uppger: Eldupphör i Nagorno-Karabach
i dag kl 10.27av Emma Lovén Svensson
DELA
Ryssland säger sig ha medlat fram eldupphör i den uppflammande konflikten mellan Armenien och Azerbajdzjan, rapporterar AFP.
(TT)
Ny är jag alldeles för dåligt insatt, men hur påverkar ett krig i den regionen Ryssland?Enligt Ministry of Defence of the Republic of Armenia's officiella twitterkonto så har det varit telefonkontakt mellan försvarsministern i Armenien och Rysslands motsvarighet Sergei Shoighu.
Men eldupphör nämns inte.
Och, som @Snubbelfot här ovan påpekar, i Nagorno-Karabach har det inte smällt.
Ny är jag alldeles för dåligt insatt, men hur påverkar ett krig i den regionen Ryssland?
Ja, Putin kan alltså mycket väl ha startat kriget även där för att sedan rättfärdiga att Ryssland går in för att "reda ut".De länderna ingick ju i Sovjet så Ryssland tycker nog att de på nåt sätt fortfarande tillhör Ryssland.
Ja, Putin kan alltså mycket väl ha startat kriget även där för att sedan rättfärdiga att Ryssland går in för att "reda ut".
Sannolikhet nolla.Ja, Putin kan alltså mycket väl ha startat kriget även där för att sedan rättfärdiga att Ryssland går in för att "reda ut".