En förutsättning för en sådan förening är ju att även den andra parten tycker det vore en strålande idé.Kan inte vi och Finland bilda föreningen "Friends of NATO" istället?
En förening där bara en själv är med i känns lite... ehm, tom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En förutsättning för en sådan förening är ju att även den andra parten tycker det vore en strålande idé.Kan inte vi och Finland bilda föreningen "Friends of NATO" istället?
Jag är inte alls bekväm med svängningen att så många anser vi ska gå med i NATO. Nära samarbete tycker jag är bra men det känns inte alls självklart med ett medlemskap.
Kan inte vi och Finland bilda föreningen "Friends of NATO" istället?
Inte riktigt samma.Föreningen finns redan. Och både vi och Finland är medlemmar. Fast den heter Partnership for peace.
Man skulle till och med kunna säga att anledningen till att Putin anföll Ukraina var att han trodde att NATO var tillräckligt splittrat för att organisationen inte skulle vara nåt större problem.Här kan någon visserligen flika in och säga att om NATO inte hade varit så hade aldrig Ryssland angripit Ukraina.
Jag har inte lyssnat på Göran än. Jag skaNi som tycker NATO-medlemsskap är dåligt, berätta gärna om vad ni tycker är fel i Görans argumentation.
/tidigare NATO-motståndare, men precis som i kärnkraftsfrågan har jag ändrat fot det senaste åren - och håller med Göran Rosendahl om att det är dags just nu. Och tillsammans med Finland.
Om Trump skulle bli president igen så vet vi det här:Jag tänker att just nu kanske NATO lockar, men vad händer om Trump blir vald igen i nästa presidentval...?
Men NATO är inte lika med USA, så det kommer ändå vara 29 andra länder (eller 30 med Finland) som inte har Trump som president.
Såg precis det här och funderar på om det verkligen är sant. Läste kommentarerna under och de flesta verkar tro att det är skrämseltaktik, då Ryssland inte har råd med två krig på en gång. Kan det bara inte få ett slut nån gång.
Visa bifogad fil 88958
Det där kustvärnet är inte något speciellt konstigt att ha vid vad man betraktar som ett känsligt område, Sverige gör precis likadant. Det har inte räckvidd nog för att vara ett hot mot några viktiga mål på Finland fastland.
Jag hade utgått ifrån att ett sådant nick inte har något annat att komma med än propaganda. Bilderna cirkulerar i lite olika medier och även om det visar sig att det stämmer är det helt i linje med (och betydligt mindre hotfullt än) det luftintrång man gjorde vid övningar på och utanför Gotland. Krig är i första hand psykologi, och även om Ryssland misslyckas kapitalt i genomförande så är de duktiga på påverkansoperationer av olika slag. Att få vanligt folk att cirkulera bilder och bli oroliga är en del av krigföringen. Det är meningen att vi ska bli rädda och tveksamma.
(Och nej, Ryssland har inte kapacitet att idag bedriva krig mot två skickliga motståndare. Det är därför Finland är ser till att vara snabba med sin Nato-ansökan. Just nu är det ett väldigt bra läge att agera, när Ryssland går på knäna rent militärt och Nato förstärker rejält för att säkerställa skydd.)
Jag hoppas du har rätt. Inget kul år det oavsett vad som är på g.Det där kustvärnet är inte något speciellt konstigt att ha vid vad man betraktar som ett känsligt område, Sverige gör precis likadant. Det har inte räckvidd nog för att vara ett hot mot några viktiga mål på Finland fastland.
Jag hade utgått ifrån att ett sådant nick inte har något annat att komma med än propaganda. Bilderna cirkulerar i lite olika medier och även om det visar sig att det stämmer är det helt i linje med (och betydligt mindre hotfullt än) det luftintrång man gjorde vid övningar på och utanför Gotland. Krig är i första hand psykologi, och även om Ryssland misslyckas kapitalt i genomförande så är de duktiga på påverkansoperationer av olika slag. Att få vanligt folk att cirkulera bilder och bli oroliga är en del av krigföringen. Det är meningen att vi ska bli rädda och tveksamma.
(Och nej, Ryssland har inte kapacitet att idag bedriva krig mot två skickliga motståndare. Det är därför Finland är ser till att vara snabba med sin Nato-ansökan. Just nu är det ett väldigt bra läge att agera, när Ryssland går på knäna rent militärt och Nato förstärker rejält för att säkerställa skydd.)
Här är filmen,Jag hade utgått ifrån att ett sådant nick inte har något annat att komma med än propaganda. Bilderna cirkulerar i lite olika medier och även om det visar sig att det stämmer är det helt i linje med (och betydligt mindre hotfullt än) det luftintrång man gjorde vid övningar på och utanför Gotland.
(Den kammade sedan till sig, och blev återigen vacker.)(ber om ursäkt för länken. det är mestadels kyrilliska bokstäver som är latinifiserade.)
Eller möjligen statsministrarPressträff just nu med Sveriges och Finlands stadsministrar (eller motsvarande).
Så är det. Gillar inte att skriva inlägg på mobil.Eller möjligen statsministrar