Krävande hund

Jag tänker nog att en ras är krävande om det är en hund med stora behov av arbete av olika slag t.ex. vissa brukshundar eller polarhundar. Men en krävande individ kan definitivt finnas i sällskapsraser om de är problemhundar. För mig är det skillnad på individ och ras där. Alltså hundar som ställer stora krav på sin förare i vardagen.

Däremot skulle jag nog inte säga att t.ex. en pudel är en krävande ras för mig. Även fast pälsvården som kommer med den typ av ras är en mardröm för mig. Det är helt enkelt bara fel ras för mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka