Krävande hund

Jag tänker nog att en ras är krävande om det är en hund med stora behov av arbete av olika slag t.ex. vissa brukshundar eller polarhundar. Men en krävande individ kan definitivt finnas i sällskapsraser om de är problemhundar. För mig är det skillnad på individ och ras där. Alltså hundar som ställer stora krav på sin förare i vardagen.

Däremot skulle jag nog inte säga att t.ex. en pudel är en krävande ras för mig. Även fast pälsvården som kommer med den typ av ras är en mardröm för mig. Det är helt enkelt bara fel ras för mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 966
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 000
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 658
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka