Sofie.S
Trådstartare
Våra barn (4 och 2,5 år gamla) är oerhört kräsna gällande mat. I matväg äter de i princip bara makaroner, ris, potatis eller lax, panerad fisk, köttbullar, korv eller pannkaka. De kan absolut inte ha tex makaroner och köttbullar tillsammans på tallriken, de äter isåfall först köttbullar och sen makaroner. De äter absolut inte lassange, fiskgratäng och sådana rätter.
Ni som har kräsna barn, hur gör ni?
Jag och barnens pappa har olika syn på detta. Jag vill att om vi tex lagar lassange erbjuder barnen något annat, tex makaroner eller liknande lättlagat. Medan mannen inte vill att barnen får valmöjlighet - de får äta det som vi äter.
Jag förstår hans tanke men, jag tycker att det är viktigt att barnen får i sig mat.
Hur tänker ni?
Ni som har kräsna barn, hur gör ni?
Jag och barnens pappa har olika syn på detta. Jag vill att om vi tex lagar lassange erbjuder barnen något annat, tex makaroner eller liknande lättlagat. Medan mannen inte vill att barnen får valmöjlighet - de får äta det som vi äter.
Jag förstår hans tanke men, jag tycker att det är viktigt att barnen får i sig mat.
Hur tänker ni?