Jag har inte riktigt förstått logiken hos mig själv bakom vem jag är okej med en kram ifrån. Så jag är kluven ifrågan. Det är dock jätteskönt att slippa oönskad kroppskontakt med majoriteten av befolkningen under corona.
Men med rätt personer fullkomligt älskar jag kramar! Andra är jag okej med, inte bekväm men okej. Resten tål jag inte minsta beröring ifrån.
Det är väl inte så konstigt i sig men det jag själv tycker är märkligt är VEM som hamnar i vilken kategori. En helt ny bekantskap, en främling liksom (!!) kan hamna i första kategorin?! Min familj som jag älskar är i obekväm/okej-kategorin. Mamma har jag sagt upp all kontakt med idag, hon har alltid varit i tål-inte-beröring-kategorin så länge jag kan minnas. Vänner hamnar oftast i första eller okej-kategorin.
Det handlar inte om attraktion när det gäller att gilla att bli kramad/tagen på heller har jag märkt (då är de alltid hjärtligt välkommna in, jag inte få nog av kramar/kroppskontakt då) men kanske är det personkemi och sättet de gör det på som gör det trevligt även om de varken attraherar mig eller står mig nära?