Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du och extremt många andra.. Fullt normalt!Jag gillar kramar och pre-Corona hälsade jag alltid på mina vänner genom att kramas. Nuförtiden är det bara barnen jag kramar (fast knappt tonåringen, han är lite för cool för kramar). Jag lider av den här långvariga bristen på fysisk kontakt.
Du menar att det måste vara rädslor som gör att man inte trivs med att följa normen?
Vi kramas mycket i familjen och jag kramar min närmsta vänner (några stycken bara) Min mamma var över härom kvällen för hon ville visa en lägenhet hon tittat på. När hon skulle gå fick jag en längtan att krama henne. Vi har ju inte gjort det på väldigt länge. Jag sa -Åh mamma vi kan väl kramas....så gjorde vi det och stod och höll om varann länge och vi grät en skvätt bägge två. Det var översvallande känslor som överrumplade oss bägge. Får mycke närkontakt med min sambo men jag saknar även från min nära familj......I dag är det Kramens dag. Vad tycker ni om kramar?
Neuropsykiatriska funktionsvariationer arbetar man inte bort. Ingen mår bra av att göra saker den tycker är obehagligt. Att många människor mår bra av något betyder inte att alla gör det (även inom vetenskapen).Rent fysiologiskt är det så enkelt. Om man har psykiska besvär som gör att kroppen inte kan användas som den är avsedd för, då jobbar man på det psykiska.
Styrka och självförtroende kommer av att möta rädslor och att övervinna dessa.
David Goggins har oerhört inspirerande tankar i ämnet.
Seriöst? Jag hävdar att du pratar strunt.Jag pratar inte utifrån min upplevelse utan utifrån vad vi vet genom forskning.
Här tolkar vi vilt och fritt, haha.Seriöst? Jag hävdar att du pratar strunt.
Vi behöver fysisk beröring. Men inte vilken beröring som helst. Ditt påstående landar i att all form av beröring är positiv.
Även någons påtvingade tafsande? Hårdhänt fasthållande?
Om man VILL ha beröringen är den positiv.
Om någon vill krama mig mot min vilja är det en mild form av övergrepp. Jag vill inte ha kontakten. Och skulle vilja ha respekt för det.
Med de jag håller av är jag väldigt fysisk. Men jag är definitivt inte fysisk mot kreti och pleti.
På tal om att tolka vilt och fritt. Det där var väl bra tramsigt?Här tolkar vi vilt och fritt, haha.
- "Fysisk beröring är bra för människor"
"VADÅ TYCKER DU VÅLDTÄKTER ÄR BRA FÖR MÄNNISKOR?!?!?!?"
Nej? Läs inlägget jag svarade på.På tal om att tolka vilt och fritt. Det där var väl bra tramsigt?
"VADÅ TYCKER DU VÅLDTÄKTER ÄR BRA FÖR MÄNNISKOR?!?!?!?"Nej? Läs inlägget jag svarade på.
"Ditt påstående landar i att all form av beröring är positiv.
Även någons påtvingade tafsande? Hårdhänt fasthållande?"
100% vild och fri tolkning, haha.
Så vad menar du? Att det är något psykiskt fel på personer som inte tycker om fysisk beröring? Då är det fel på mig och jag tänker inte försöka ändra på det.Absolut inte.
Hur då? Att tafsa är en form av våldtäkt. Håller du inte med?"VADÅ TYCKER DU VÅLDTÄKTER ÄR BRA FÖR MÄNNISKOR?!?!?!?"
100% fri och vild tolkning.
Jag förväntar mig faktiskt att den som läser förstår skillnaden mellan beröring och övergrepp.Seriöst? Jag hävdar att du pratar strunt.
Vi behöver fysisk beröring. Men inte vilken beröring som helst. Ditt påstående landar i att all form av beröring är positiv.
Så vad menar du? Att det är något psykiskt fel på personer som inte tycker om fysisk beröring? Då är det fel på mig och jag tänker inte försöka ändra på det.
Jag förväntar mig faktiskt att den som läser förstår skillnaden mellan beröring och övergrepp.