kräkningar

A

anna_saga

Våran hund har börjat fått kräkningar, men det enda som kommer upp är slem!.

Någon som har varit med om liknande?

Sv: kräkningar

Tom i magen? Grässtrå eller nåt som fastnat i halsen? Kennelhosta?

Min fick en tråd från en "trådknut" i halsen som irriterade och då harklade/kräktes hon upp vitt slem.

Hej!

Hur ofta kräks hunden?

Min hund började kräkas dagligen när han var 6 månader. Bara slem och lite som vitt skum. Oftast direkt när han druckit vatten. Han var annars som vanligt, valpbusig och glad. Kräkningarna gav ej med sig och jag var rädd för uttorkning. Åkte till vet och det visade sig att han hade en inflammation i magsäcken och fick vara kvar på djursjukhuset i två dygn och kom sen hem med antibiotika och specialfoder.

Han blev bra snabbt och vet trodde att han ätit något ohälsosamt.

Det händer fortfarande att han kräks ibland och då har jag förstått att det beror på tom mage, (han är inte den glupska typen!).

Han kräks upp slem med skum i dagligen. Ibland 1-2 ggr om dagen och ibland 6-7 gånger.
Han är lika pigg och glad som vanligt.
Det märks mest när man leker och busar med han, men även när han har druckit och ätit.

Ska ringa till vet och beställa en tid så fort som möjligt!.

Jag tycker det låter som kennelhosta men bästa att rådfråga veterinären. Min vovva kräktes som sagt slem och vitt skum när vi var ute och busade en dag här bakom huset, vi drog dragkamp och det fastnade trådar från "knuten" vi lekte med och jag kastade iväg den och hon sprang efter. Hon stannade dock några gånger och kräktes och jag antog att det var nåt som irriterade i halsen för efter ett tag slutade hon. Det är enda gången som hon gjort det så i hennes fall tror jag inte det var fråga om kennelhosta....
Hoppas det löser sig med vovven och att ni får svar på vad det kan vara i allafall.

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 662
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
831
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka