krafftfoder

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 637
S

spindel_17

:phej

jag har ett 23årigt fullblod,svårfödd.
jag har svårt och välja rätt foder.
hon äter hösilage.men jag vet inte vilket krafftfoder jag bör ge.jag har precis fått henne.

jag funderar var dag o grunnar o så...hmm
har funderat på kornkross,lusern hackad strå och krafft groov.
elr typ,kornkross,havre o lusern hackad strå.

tipsa mig.

hon behöver fullt med protein.
vad är mest proteinrika fodret!

tcksam för svar:bow:

Sv: krafftfoder

Som jag tidigare skrivit till dig så beror det helt o hållet på vad du har för värden på ditt grovfoder, det finns inga genvägar att gå med tips om vad du ska ge, så länge vi inte har värdena på govfodret. Behöver hästen mkt proteiner så är Lusern det bästa, eftersom det är ett grovfoder. Sen finns det flera sorters kraftfoder som är väldigt proteinrika tex Krafft protein o Hippo alfa. Så länge proteinet kommer från grovfoder är det ingen fara om det överdoseras men att överdosera protein via kraftfoder kan vara farligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 637
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 363
Senast: ufot
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 604
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 057
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Födda -21