Krafft svettersÄttare?

nice and happy

Trådstartare
Någon som använt sig av det för att få hästen att dricka mera?
El bara vanligt krafft salt?
Vad tyckte ni? Hur gjorde ni?

Senast ändrad:
Sv: Krafft svettersÄttare?

Använder både kraffts salt och svettersättning.

Saltet tillsätter jag varje dag i kraftfodret och svettersättningen ger jag i 10 liters hink blandat med vatten enligt anvisningen på dunken. Funkar jättebra. Pållen älskar svettersättningen. Han får en hink med sånt och en hink med vanligt vatten etfer snabbjobb och han brukar dricka halva hinken med svettersättningen först så antar att han har behov av det då.

Salt i maten ger jag eftersom han inte använder saltstenen.

Sv: Krafft svettersÄttare?

Använder också båda. Salt dagligen och svettersättare efter hårdare arbete. Märker att hästen inte är så intresserad av svettersättaren när hon inte har arbetat. Min är kräsen men dricker faktiskt svettersättaren men jag har inte gett fullt som det står på dunken utan 2 dl i en mindre hink.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 463
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar