Krack C till sverige

Mariaauto

Trådstartare
Läste precis på flyinges hemsida att hingsten Krack C kommer att stå där denna avelssäsongen!! Nu vart man inte lite sugen :)

Sv: Krack C till sverige

Står det verkligen så?? Det står att han kommer till Sverige för att visas på bruksprovet men jag har inte kunnat hitta någonstans att han kommer att vara stationerad här...men jag kanske bara läst illa??

Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur jag tolkar det när jag läser det. Hit kommer han iallafall, och han ska finnas tillgänglig för de svenska uppfödarna, men om det är på plats på Flyinge eller genom impoterade simmare.
Ska han stå här på plats kommer jag att titta närmare på honom.
/U

KL.

Jag tolkar det som att han kommer att visas på Flyinge under bruksprovet (i samband med galamiddagen då eller???, det skulle väl vara premiering och hingstvisning???) och att han kommer att ingå i samarbetet mellan IPS Group som Flyinges seminimportprogram.

Vilket lyft Flyinge helt plötsligt gjort. Nu blir det nästan för MÅNGA :eek: bra hingstar att välja bland. Nyheterna kommer på löpande band, det är väl det som kallas marknadsföring och tanken är väl att locka tillbaka uppfödarna.:idea:

Fast jag tycker det verkar osmart att ta in både far o son,nu har dom 2 st far-son par.
Vad är vitsen med det? Det har ju visat sig förr att någon av dom två får stryka på "hoven",tror sverige är för litet för far-son projekt

alla svenska artiklar står de att de kommer ta in sperma på han, men läser man den engelska känns de mer oklart om vilket?

Jag har tänkt på samma sak Och med Krack C är det dessutom son och sonson. Jag förstår inte det? är det inte bättre att satsa på en spridning av nytt blod?

Jag har ett sto efter Krack C s son Riverside och har aldrig haft en sån trevlig häst tidigare. Kan bara rekommendera den linjen.

Oj jag kunde visst inte härstamningen. Henns morfar är Krack C, pappa är Riverside. Hon är lika trevlig för det :laugh:

Det blir antingen Krack C eller Tuschinski som kommer stå stationerade hos Flyinge i år.

Det är 1 utav 3 delägare som inte har lämnat sitt godkännande om att låta Krack C va stationerad här i år. Men han kommer att följa med och bestämma sig under bruksprovet och lämnar även han sitt godkännande så kommer Krack C stanna här denna säsong och Tuschinski åker då hem och då blir det Transportsperma på T istället. Eller tvärtom, så en utav dom kommer va här i år i varje fall.

Det är ju lite spännande.. Någon som har koll på vad Krack C hade för poäng när gan gjorde sitt bruksprov?
/U

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
2 155
Senast: Stergo
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka