kotledsinflammation frågor

M

Mirrow

har en häst som är friskförklad från kotledsinflammation höger fram.

Den är nu igångsatt och jag funderar på hur länge man har karens i tävling. Fick för mig att VET sa att det var 5 veckor. Men en vän till mig sa att det endast var 14 dagar. Jag ska inte tävla nu men funderade på det. Jag har alltid trott det var två månader men det kanske skiljer sig från behandlings tillfälle.

Någon som har en aning?

Sv: kotledsinflammation frågor

Vad har den fått för preparat då? Det brukar stå på förpackningen.

ehh det fixade veterinären.... men jag fick veta att det var det vanligaste stället... Jag är inte så insat i sånt.

Det står på din journal vad hästen fick för preparat. Man brukar kunna söka på FASS även på djur.

Har hästen fått cortison i leden så är det 28 dygns karens. Tuppkamspreparat, adequan och DMSO har 14 dygns karens.
Har hästen dessutom fått antiinflammatoriskt medel i fodret eller intramuskulärt så gäller 14 dygn från senaste behandlingstillfället.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 262
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 620
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 178
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 499
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka