Kosttillskott innan graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Stoppard

Det börjar rycka i äggstockarna och jag hoppas att ni vill dela med er med lite erfarenheter.
Bör man äta något kosttillskott när man börjar jobba på att bli gravid? Har hört att man bör börja äta folsyra innan man blir gravid, men att rekommendationerna varierar.
 
Sv: Kosttillskott innan graviditet

Japp, folsyra bör man äta redan när man planerar graviditet, det är i början av graviditeten som den är som viktigast :)

Jag åt folsyra ett tag innan graviditeten, och sen Mitt Val Kvinna tidigt i graviditeten.
 
Sv: Kosttillskott innan graviditet

Japp, folsyra bör man äta redan när man planerar graviditet, det är i början av graviditeten som den är som viktigast :)

Jag åt folsyra ett tag innan graviditeten, och sen Mitt Val Kvinna tidigt i graviditeten.

Är folsyra något som finns i någon speciell mat som man kan äta mer av el. är det piller/flytande tillskott?
 
Sv: Kosttillskott innan graviditet

Jag åt också folsyra innan, och de första veckorna i graviditeten.

Folsyra finns i en del livsmedel, men rätt så lite så ett tillskott på 400 microgram per dag kan man ta genom en tablett som man köper på tex apoteket.
 
Sv: Kosttillskott innan graviditet

folsyra finns i frukt och grönsaker. vet inte i vad mer. men jag är skitdålig på att äta sånt så jag kör med mitt val kvinna, har gjort det sen jag fick reda på att jag var gravid, då va jag i vecka 6.

mång äter folsyra separat, men jag har hört att det räcker med det man får i sig genom mitt val kvinna. så skadar det ju inte å käka nån frukt då och då=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 795
Senast: Manji
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 493
Senast: McFlurry
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp