kostnadsfråga

Sv: kostnadsfråga

Varför skulle inte en vanlig redirect funka till vilken internetleverantör som helst?

(inte mitt område, men tycker det låter skumt).
 
Sv: kostnadsfråga

Försök att få ett webhotell med Linux/Unix-servrar i stället för Windows. Både stabilare och säkrare. :)
 
Sv: kostnadsfråga

Detta bygger du på vad? Jag har haft en webbserver/filserver på en vanlig Celeron 500 med 64Mb ram körandes Windows 2000 server, den hängde sig aldrig. Tills min kompis med linan fick för sig att installera en CS-server på burken, men han lyckades inte bara starta om burken utan förstörde allt, inklusive min samling med 1500 nes spel.

Edit: *n?x må vara stabilt men inte nåt fel på en ordentligt confad windows burk heller (en dåligt inställd Unix/Linux burk är en katastrof om den är dåligt inställd).
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: kostnadsfråga

Renkött skrev:
Detta bygger du på vad?
Erfarenhet, kunskap, samt erfarenhet, utbildning och kunskap från ett större antal tekniker.

T o m. dagisbarn vet att Windows är något av det minst säkra och stabila man kan köra idag. Microsoft själv erkänner ju att det finns vissa luckor i säkerheten. :angel:
 
Sv: kostnadsfråga

Har du några källor på att microsoft skulle gjort några sådana erkännande?

Dagisbarn tror att Windows 2000/2003 är instabillt för att antingen deras hårdvara eller kunskap brister.

Novell har jag inte hört nån som hävdat att är instabillt, och försök köra det på hårdvara det inte stödjer till 100%.
 
Sv: kostnadsfråga

Jag tycker att deras div. patchar som släpps med jämna mellanrum är källa och erkännande nog. :smirk: Säkerhetsvarningar har de väl också släppt ett antal under åren? :smirk:
 
Sv: kostnadsfråga

Jag har lagt upp en hemsida för en förening jag är med i hos Oderland www.oderland.com. Deras baspaket kostar 513:-/år. Första året blev det ca 800:- med registrering av .se-adress och anslutningsavgift.
Jag tycker att det är ett bra pris och det har inte varit några problem med hemsidan.
De har Linux-servrar.
 
Sv: kostnadsfråga

Då vågar du inte köra linux heller? Körde senaste releasen av Feodora när jag labbade med Linux och den ville göra 280 uppdateringar. Varav endel kritiska. Sen kör man kanske normalt inte Feodora på en server men det säger endå endel.

Apache som är stort (störst?) har det även hittats ett antal säkerhetshål i. Vad som är intressant är väll om det finns några säkerhetshåll idag?

Dessutom ska man ju inte dömma ut IIS 6.0 pågrund av tidigare versioner. Koden är helt omskriven sen tidigare versioner. Till och med de mest inbitna Linux och Novellnördarna till klasskamrat har fått börja inse fördelarna med Windows. Annars diggar jag nog nästan Novell mer än Windows ;)
 

Liknande trådar

Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 168
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 476
Senast: Saeta
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 339
Senast: Korven
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp