Kostnader...

B&B

Trådstartare
Innan jag kan skaffa hästpass till min pålle måste jag chipmärka, göra signalementsbeskrivning och utfärda ett åldersintyg på honom. Är det någon som kan tala om för mig vad dessa "delmoment" kostar?

Jag måste även bifoga köpekvitto när jag skickar in allt detta till SH, det enda jag har är ett kontrakt skrivet mellan mig och förra ägaren där det står att han skänkt hästen till mig. Räknas det som köpekvitto?

Sv: Kostnader...

Du kan gå in på www.asvh.se och läsa där om allt som har att göra med passen. Där står också olika priser för olika tjänster. Hoppas du kan läsa där och få några svar på dina frågor. Har själv varit där och kollat och blivit lite kolkare på passen. Men det är inte lätt och det tar sin tid.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Problemet är i grumd och botten att vi står lite rådlösa och behöver tips om hur vi ska lösa denna situation. Saken är den att en...
2
Svar
21
· Visningar
3 427
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ (ja, detta blir skrivet i frustration och affekt, så det kan bli både rörigt och oförståeligt!) Jag vet inte vart jag ska ta vägen, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 029
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?