Kostnader för flyktingar.

TS har fortfarande inte svarat på de två grundläggande frågor jag ställt:

1. Hur verkställa när det inte finns ett mottagarland som accepterar att ta tillbaka personen?

2. Hur se till att människorna som placerats i tältlägret ska hindras att avlägsna sig utan tvångsåtgärder?
" Det är egentligen inte så svårt. Placera boendet långt från offentliga färdmedel och utefter enskild väg så inte ngn taxi kan beställas dit pga vägbom. Ett par mil in i tassemarkerna så fixar det sig. ;)

Jag ställer samma fråga till dig. Konkret vad vill du göra åt saken? Du torde veta att åldersbedömning är en osäker metod och är mycket beroende på kost och hälsa under uppväxten. Vilket är en av anledningarna till att så få barnläkare har velat göra den bedömningen. Skelettröntgen är dessutom en felprocent på +-3 år. Dvs, en person som uppger en ålder på 17 år kan vara 14 eller 21. Vill du ha en okulär bedömning av en enskild handläggare om en asylsökande är minderårig eller inte? Mycket rättssäkert.

Kan fö informera dig om att det är just vad som faktiskt redan sker hos MIG, handläggare/beslutsfattare med specialkompetens av minderåriga brukar i tveksamma fall kallas in för en snabb utredning som sedan ligger till grund för en mer omfattande åldersutredning där det också kan ingå skelettröntgen.

Jag ställer samma fråga till dig som till LLB, vad, konkret vill du göra åt, vad du uppenbarligen anser är ett stort problem? Vilka åtgärder vill du att svenska myndigheter ska vidta? Skriv inte bara om problemen utan föreslå en lösning som kan genomföras utan att Sverige bryter mot svensk grundlagstiftning, FN konventionen om mänskliga rättigheter, barnkonventionen, internationell lagstiftning, Europadomstolen, Lissabonfördraget eller Dublinförordningen.

Av vad jag har sett skriver/länkar du i princip uteslutande bara om problemen, utan att föreslå några lösningar som faktiskt går att genomföra enligt ovan nämnda lagar, förordningar och konventioner.

Jag är säker på att samtliga politiska partier skulle vara mycket intresserade av om du har lösningen på hur man ska bedöma minderåriga på ett empiriskt och rättssäkert sätt.

Hur gammal tror du att den här personen är?

6367.png

Hint: googla på Aaron Ekblad.
Tja, när jag föreslog att vi skulle strama åt vid gränserna, införa kontroller, och sänka standarden så bröt ju det mot alla tänkbara nationella och internationella lagar...men nu tycks det ju funka ändå.

Grundreceptet för att minska invandringen på sikt är att Sverige inte är "smakligare" än våra grannländer utan tvärtom är mindre attraktivt. Då minskar inflödet och då, efter en längre tid har vi uppnått de nivåer som samhället kan integrera. dvs ge arbete och bostad utan att stat o kommun står för fiolerna.

" Det är egentligen inte så svårt. Placera boendet långt från offentliga färdmedel och utefter enskild väg så inte ngn taxi kan beställas dit pga vägbom. Ett par mil in i tassemarkerna så fixar det sig. ;)

Vi talar människor som under sin flykt från vad de nu flytt från kan ha vandrat i veckor, åkt överlastad gummibåt över öppet hav etc. Och du tror att det där hindrar dem från att fly?

Jag fortsätter undra hur du löser transporten, både resursmässigt och kostnadsmässigt. Samt de höga löner som lär krävas för att få personal att arbeta där. När de behöver sjukvård så blir det ambulanshelikopter då?

Känns ju otroligt kostnadseffektivt det här, och som fantastiska besparingar. Verkligen...

Är du ute efter att provocera och framstå som dum, eller är du seriös med dina sk förslag?

Är du lika odräglig IRL?

Nja jag vet inte, jag håller ingångna avtal, ligger ingen till last, super inte, knarkar inte, Har inga destruktiva tankar, knaprar inte psykofarmaka osv. och har ett relativt stort umgänge. ..Där det är högt till tak vad det gäller olika åsikter. Till skillnad från dig och dina vänner som helst gillar klubbar för inbördes beundran ;)

Ja för människor som har gått över halva Syrien och Turkiet och riskerat livet på färden över medelhavet kommer definitivt att avskräckas från att gå några mil i Sverige.

Du har dessutom fortfarande inte svarat på frågan. Eller anser du på allvar att det enda som behövs är att tältlägret placeras flera mil inne i vildmarken. Hur exakt hade du då tänkt dig att personal/matvaror, andra förråd ska hämtas till lägret? Militärlastbilar?

Vi talar människor som under sin flykt från vad de nu flytt från kan ha vandrat i veckor, åkt överlastad gummibåt över öppet hav etc. Och du tror att det där hindrar dem från att fly?

Jo jo det har vi hört förut, faktiskt ända till November förra året, ända tills dess "flydde människor för sitt liv",
"mitt Europa bygger inte murar", "en liten ansträngning", "en stor ansträngning" sa statsministern och införde gränskontroller och strängare regler.
Det underliga är att det stora flertalet är unga män i vapenför ålder och inte kvinnor och barn som man hade förväntat sig. EU har ju t.o.m konstaterat att de flesta är ekonomiska flyktingar som saknar asylrätt.

Nja jag vet inte, jag håller ingångna avtal, ligger ingen till last, super inte, knarkar inte, Har inga destruktiva tankar, knaprar inte psykofarmaka osv. och har ett relativt stort umgänge. ..Där det är högt till tak vad det gäller olika åsikter. Till skillnad från dig och dina vänner som helst gillar klubbar för inbördes beundran ;)
Är :turd: det bästa du kan komma med?

Jag fortsätter undra hur du löser transporten, både resursmässigt och kostnadsmässigt. Samt de höga löner som lär krävas för att få personal att arbeta där. När de behöver sjukvård så blir det ambulanshelikopter då?

Känns ju otroligt kostnadseffektivt det här, och som fantastiska besparingar. Verkligen...

Är du ute efter att provocera och framstå som dum, eller är du seriös med dina sk förslag?
Javisst och varje steg de tagit har de betalat vägvisare för. Nu sitter du i en varm barack, käk, varma duschar och möjlighet att se på tv o umgås. Ute är det 15 grader kallt, 20 cm snö och tre mil till närmaste samhälle. Vill ngn gå, så varsågod. Det finns inget som heter rymningssäkert.
Men den absoluta majoriteten väljer nog inte att ge sig ut i kylan.

1 Vi har ett antal individer i Sverige idag som inte har papper och som i dagsläget inte kan utvisas.
2 De i denna grupp som sköter sig ska naturligtvis behandlas därefter.
3 de som inte sköter sig ska med samma logik behandlas utifrån sitt uppträdande.

Jag skulle inte sova illa om de notoriska kriminella som idag flyter omkring i vissa städer skulle placeras i den typ av förvar jag talat om.
Dels är det kostnadseffektivt och dels hindrar det lymlarna från att begå brott.
Är alla dumma som framför åsikter du inte gillar?
Vad tråkigt du måste ha då.....

Klubben för inbördes beundran? Det enda jag och @Alexandra_W har gemensamt är att vi båda har arbetat direkt med asylsökanden och därför har kunskap om hur komplexa asyl och migrationsfrågorna faktiskt är och att det inte kan lösas genom ogenomtänkta, simplistiska och ej genomförbara 'förslag' som slutar med att Sverige bryter mot internationell lagstiftning, fälls i Europadomstolen och fördöms av FN.

Ja, och det att vi båda har orientaliska katter som låter väldigt mycket och har tagit över hushållet. :D

Vilket den stora merparten av asylsökanden har gemensamt med dig. Skillnaden är att du råkade födas i Sverige medan de av olika anledningar tvingats på flykt från sitt hemland.

Jag ställer samma fråga till dig. Konkret vad vill du göra åt saken? Du torde veta att åldersbedömning är en osäker metod och är mycket beroende på kost och hälsa under uppväxten. Vilket är en av anledningarna till att så få barnläkare har velat göra den bedömningen. Skelettröntgen är dessutom en felprocent på +-3 år. Dvs, en person som uppger en ålder på 17 år kan vara 14 eller 21. Vill du ha en okulär bedömning av en enskild handläggare om en asylsökande är minderårig eller inte? Mycket rättssäkert.

Kan fö informera dig om att det är just vad som faktiskt redan sker hos MIG, handläggare/beslutsfattare med specialkompetens av minderåriga brukar i tveksamma fall kallas in för en snabb utredning som sedan ligger till grund för en mer omfattande åldersutredning där det också kan ingå skelettröntgen.

Jag ställer samma fråga till dig som till LLB, vad, konkret vill du göra åt, vad du uppenbarligen anser är ett stort problem? Vilka åtgärder vill du att svenska myndigheter ska vidta? Skriv inte bara om problemen utan föreslå en lösning som kan genomföras utan att Sverige bryter mot svensk grundlagstiftning, FN konventionen om mänskliga rättigheter, barnkonventionen, internationell lagstiftning, Europadomstolen, Lissabonfördraget eller Dublinförordningen.

Av vad jag har sett skriver/länkar du i princip uteslutande bara om problemen, utan att föreslå några lösningar som faktiskt går att genomföra enligt ovan nämnda lagar, förordningar och konventioner.

Jag är säker på att samtliga politiska partier skulle vara mycket intresserade av om du har lösningen på hur man ska bedöma minderåriga på ett empiriskt och rättssäkert sätt.

Hur gammal tror du att den här personen är?

6367.png

Hint: googla på Aaron Ekblad.

Jag gissar på 15.
Det var ju den åldern 3 av våldtäktsmännen som brutalt misshandlade och våldtog kvinnan på Fåfängan i Stockholm i höstas enligt egen uppgift var.
Och jag är tämligen säker på att dagens gruppvåldtäkt http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23473106.ab kommer att resultera i friande domar. Grattis

Klubben för inbördes beundran? Det enda jag och @Alexandra_W har gemensamt är att vi båda har arbetat direkt med asylsökanden och därför har kunskap om hur komplexa asyl och migrationsfrågorna faktiskt är och att det inte kan lösas genom ogenomtänkta, simplistiska och ej genomförbara 'förslag' som slutar med att Sverige bryter mot internationell lagstiftning, fälls i Europadomstolen och fördöms av FN.

Ja, och det att vi båda har orientaliska katter som låter väldigt mycket och har tagit över hushållet. :D
Det skulle knappast bryta mot ingångna internationella avtal, om vi som nu ligger under genomsnittet i EU vad det gäller "smaklighet" för flyktingar.
Jag har full förståelse för att ny talar om hanteringen som komplexfylld och full av praktiska svårigheter.
Det är ju därför vi måste rationalisera.
Vi kan, på sikt inte ta emot fler än vad landet kan integrera, inte utan stora konsekvenser för vad vi brakar kalla social trygghetsstandard.

Vilket den stora merparten av asylsökanden har gemensamt med dig. Skillnaden är att du råkade födas i Sverige medan de av olika anledningar tvingats på flykt från sitt hemland.
Och var har jag påstått något annat?
Jag skulle i deras situation handla ungefär likadant.
Men det är ju inte det som det handlar om. Det handlar om hur vi långsiktigt ska få till hållbara lösningar.

Jag gissar på 15.
Det var ju den åldern 3 av våldtäktsmännen som brutalt misshandlade och våldtog kvinnan på Fåfängan i Stockholm i höstas enligt egen uppgift var.

Våldtäktsmännen var gatubarn från Marocko. De är en särskild grupp som inte söker asyl utan driver genom Europa illegalt. Man kan knyta till frågan jag ställde till LLB. Dessa gatubarn saknar asylskäl och söker oftast inte asyl. Men Sverige kan inte utvisa dem eftersom Marocko vägrar att ta emot dem. Hur föreslår du att svenska myndigheter ska avhysa dem från Sverige?

Våldtäktsmännen var gatubarn från Marocko. De är en särskild grupp som inte söker asyl utan driver genom Europa illegalt. Man kan knyta till frågan jag ställde till LLB. Dessa gatubarn saknar asylskäl och söker oftast inte asyl. Men Sverige kan inte utvisa dem eftersom Marocko vägrar att ta emot dem. Hur föreslår du att svenska myndigheter ska avhysa dem från Sverige?
Där skulle skogsbarackerna sitta bra ;)

Det skulle knappast bryta mot ingångna internationella avtal, om vi som nu ligger under genomsnittet i EU vad det gäller "smaklighet" för flyktingar.
Jag har full förståelse för att ny talar om hanteringen som komplexfylld och full av praktiska svårigheter.
Det är ju därför vi måste rationalisera.
Vi kan, på sikt inte ta emot fler än vad landet kan integrera, inte utan stora konsekvenser för vad vi brakar kalla social trygghetsstandard.

Men vad du har föreslagit tidigare i tråden om att slopa möjligheten att överklaga beslut om frihetsberövande, för att inte tala om dina tältläger i Norrland bryter mot internationella fördrag, lagar och konventioner.

Jag tror alla är överens om att vad som händer inte kan fortgå. Aldrig har så många människor befunnit sig på flykt från sina hemländer. Knäckfrågan är hur ska man skapa stabilitet och fred och stoppa extremister och brottslingar som Daesh. Ingen människa vill lämna sitt land och hela sitt liv bakom sig och sitta och häcka i en liten lägenhet i Sverige i en utflyttningskommun där det inte finns några jobb och 'svenskar' därför redan har flyttat därifrån.

Där skulle skogsbarackerna sitta bra ;)

Jo för ungdomar som har överlevt livet som gatubarn i Marocko och sedan drivit genom Europa och överlevt genom brottslighet och att sälja sig själva kommer naturligtvis att stanna någonstans mitt i skogen. De här ungdomarna är sanna överlevare. De har upplevt saker som vi inte kan förstå. Även de som söker asyl avviker från HVB boenden. De LVUs men rymmer igen. Svenska myndigheter har i desperation placerat dem på SIS boenden där de hålls inlåsta för sin egen säkerhet och de sitter där mycket längre än de ska eftersom det inte finns någon annan utväg och de utgör en fara för sig själva och samhället.

Ygeman har öppet erbjudit Marocko pengar om de tar tillbaka barnen, men marockanska myndigheter vägrar. Så då blir det kärnfrågan igen, vad kan Sverige göra för att utvisa ungdomarna?

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka