Min häst har precis börjat bockat från ingenstans.. Detta är tredje dagen på rad som han bockar av mig. 2 gånger i skogen och en gång i paddocken. Jag har iofs bara haft honom i 3 veckor, så det skulle rent tekniskt sätt kunna vara att han testar mig, men det känns väldigt konstigt.. I början var han super lugn och cool för ALLT, men helt plötsligt har han blivit "knäpp". Han slutar inte heller trots att jag sitter upp igen och fortsätter rida fram honom.. jag kan knappt få honom att lyssna på hjälperna heller, alltså få fram honom i trav och galopp (vilket han lyssnade jätte bra på från början). Han var känslig och fin och hade super fin framåt bjudning.
Jag har tänkt att ringa ut en veterinär för att se ifall han har ont någonstans. Jag kan inte ha det så här.. Letade efter en lugn och trygg häst, men det är långt ifrån vad han är nu...
Jag har tänkt att ringa ut en veterinär för att se ifall han har ont någonstans. Jag kan inte ha det så här.. Letade efter en lugn och trygg häst, men det är långt ifrån vad han är nu...