Kostnad för klippning!

Russis

Trådstartare
Nu har jag äntligen fått tag på en tjej som kan klippa pållen, så hon ska komma ut till stallet nån dag framöver ! :banana:
Och bäst av allt: Hon skulle bara ha 300 kr för det (oavsett hur mycket jag vill klippa honom)! Inkl jobbet, klippmaskin och bilresa (ca 1-2 mil).

Vad betalar ni för att få hästen klippt/tar ni betalt för att få håästen klippt? Tyckte att detta var jättebilligt! Tjohooooooo :banana:

Sen en fråga till: Är det mycket viktigt att tvätta hästen först? Jag har inte tillgång så jag kan tvätta hästen hemma, så nu undrar jag om det går bra utan att tvätta honom, eller om jag måste in till ridskolan och tvätta honom där?

Senast ändrad:
Sv: Kostnad för klippning!

Jag duschar ej mina innan klippning. Om dom inte skulle vara extremt skitiga då...
Vet att vissa som klipper kräver att man duschar dom innan för att spara på skären.

Jag har egen klippmasin, så det är gratis. Förrutom slipninga v skär då. ;)

Tar 300.- för klippning jag med. El 200.- om dom vill låna maskinen och klippa själv. Lånar ut gör jag dock bara till sådanna jag känner.

hon dom klipper våra hästar tar 200kr för ponny och 300kr för stor, sen om man vill ha benen och huvudet oxå klippt så kostar de 50 kr extra ,likaså om man vill ha någon figur/symbol på hästen.

/T

Nja, han är ju lite dammig :angel: men inte extremt kanske...
Jag får höra med hon som ska klippa...

Jag klipper mot betalning. Jag tar 250 för helklippning (ben+huvud valfritt) och 200 för täckesklippning/spårklippning osv. Jag kanske ska höja priserna då? ;) Jag brukar inte begära att hästarna är tvättade, dock ordentligt renborstade. Gör stor skillnad på skären. Alltså INGA svettrester/torv/lera etc. Och absolut inte blöt. :)

Haha! Och jag som tyckte jag gjorde världens kap och att hon var så billig!!
Min pålle är ju inte lerig eller har torvrester eller svett, men däremot lite dammig :smirk: :angel: :o . Tror du att det kan gå bra ändå? Om man ryktar supernoga innan?

Jag tar 350 kr då jag klipper. Då klipper jag hur de vill, ben oxå osv. Vill att hästen är ren innan, inte nödvändigtvis nybadad men ej skitig, svettig, blöt, superdammig eftersom det sliter mkt på skären.

Liknande trådar

Anläggning Jag kommer få möjlighet att få hyra in mig på grannens ridbana. Ägaren skulle fundera på kostnad, men vad är rimligt att betala? För jag...
2
Svar
29
· Visningar
3 603
Senast: em-pirre
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en klippmaskin då jag klipper min häst ofta. Nu är de folk i min hästkrets som undrar om jag kan klippa deras...
2
Svar
24
· Visningar
6 489
Senast: engill
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 613
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag ska kanske ta hem och rida igång en lurvig islandshäst som inte har arbetat så jättemycket den sista tiden, alltså har den halvdålig...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 181
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV