Rimligt pris för klippning?

Sv: Rimligt pris för klippning?

Vilken människa som helst kan ju inte bara lägga moms på en enstaka klippning.
Vad man än tycker om svartarbete, får man vara realist, och inse att vissa saker får man betala för på sidan av.

Och precis den inställningen gör att vi aldrig kommer få en ordentlig vit arbetsmarknad inom hästnäringen. Vi som försöker göra rätt för oss och få hästbranschen till en fair bransch kommer aldrig kunna konkurrera med alla som säljer samma tjänster svart till ett lägre pris!!

Så du tycker att Stina som klipper två hästar där hon har sin häst inackorderad ska bli momsregistreringsskyldig? För att hon tjänar nån tusenlapp om året för klippning?

KL.

Klipper kanske 10 hästar per säsong. Är lite dålig på att ta betalt ibland men tar 200 kr för hals + bogar, 400 för helklippning. Svart. Det kostar mig inte så mycket att slipa skären, det är mer ansträngningen att åka iväg + hämta skären. Är pedant med min maskin för jag vet att om man slarvar med rengöringen så lägger dem av snabbt. För mig tar det ca 1 ½ timme att helklippa.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är på jakt efter en klippmaskin till våran ponny då jag vill kunna klippa honom när jag vill utan att betala. Vill inte betala en...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Klubbisen
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag är ny medlem här på buke och har sett liknande trådar som kommit med bra inputs,så tänkte slänga ut en fråga angående...
2
Svar
20
· Visningar
3 053
Hästmänniskan Hej, jag har nu kommit i kvalet av valet av att gå skilda vägar med min häst. Nu är det tyvärr inte så lätt då han varit en del skadad...
Svar
9
· Visningar
3 973
Senast: Tora
·
Hästvård I "mitt" stall är jag den enda personen som har en egen klippmaskin, därför har jag fått förfrågan om jag vill klippa mina...
Svar
10
· Visningar
2 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka