Kostnad för byggmaterial?

Ryver

Trådstartare
Någon som har en aning om vad bara byggmaterialet för ett väldigt enkelt mindre stall skulle kosta på ett ungefär? Typ 4 boxar och liten sadelkammare... Bara någonstanns mellan tummen och pekfingret....

Sv: Kostnad för byggmaterial?

Mellan tummen och pekfingern någonstans mellan 35 000 till en miljon. Allt beroende på förutsättningarna. Saker som om finns det någon byggnad redan eller sk det byggas från noll? Blir ju betydligt dyrare om man ska börja från grunden med att schakta, gjuta, dra ledningar o s v än om man har ett färdigt hus att sätta in boxarna i. Vilka kontakter har man när det gäller inköp material? Vissa har ju väldigt bra kontakter och förutsättningar så att nästan får materialet gratis, andra får handla dyrt i bygghandeln.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 636
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka