Kostnad för byggmaterial?

Ryver

Trådstartare
Någon som har en aning om vad bara byggmaterialet för ett väldigt enkelt mindre stall skulle kosta på ett ungefär? Typ 4 boxar och liten sadelkammare... Bara någonstanns mellan tummen och pekfingret....

Sv: Kostnad för byggmaterial?

Mellan tummen och pekfingern någonstans mellan 35 000 till en miljon. Allt beroende på förutsättningarna. Saker som om finns det någon byggnad redan eller sk det byggas från noll? Blir ju betydligt dyrare om man ska börja från grunden med att schakta, gjuta, dra ledningar o s v än om man har ett färdigt hus att sätta in boxarna i. Vilka kontakter har man när det gäller inköp material? Vissa har ju väldigt bra kontakter och förutsättningar så att nästan får materialet gratis, andra får handla dyrt i bygghandeln.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 958
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 940
Senast: jemeni
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 072
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna