N
Nicke
En liten fråga. Ungefär hur mycket ligger en åring med runt 120 i blup på just nu? Cirkus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog mer än fråga om stam, det går inte generellt att säga ett pris baserat på enbart Blup.
Kan nämna att vissa Tyr avkommor såldes för mellan 65-85000 kr som åringar, och det finns flera hingstar såsom Dökkvi, Hrannar mfl. Sen hänger det självklart på stoet också, en avkomma efter ett obedömt sto sjunker en aning kontra de bedömda stoet.
Ska du köpa eller sälja? Eftersom du luskar priser...
Jag skulle nog säga mellan 50 000-150 000kr beroende på stam och föräldrarnas bedömning (ev. hederspremier).
Sen avgör det såklart hur fölet ser ut rent extriört och hur den rör sig.
Det finns väl ett stoföl f.07 med superduperföräldrar + över 120 i blup som är ute på annons nu för 100 000kr.
Ett annat stoföl med elitmamma och högt bedömd pappa gick för 100 000kr + moms.
Är det en hingst eller ett sto?
Stam? Rörelser?
Du kan få en färdig och bedömd häst för 100 000-150 000kr. Det är alltid en chansning att köpa unghäst även om den har toppstam...
Nej det är alltid kul att äga fina hästar
Lycka till och glöm inte att ta med en mycket kunnig person med unghästöga som kan syna hästens extriör och gång. Det handlar om mycket pengar så varför chansa, 4 ögon ser mer än 2
Jag upplever snarare att marknaden börjar differentiera sig lite mera på senare år - men hur har dina förväntningar och krav höjts?!
Du kanske söker "mera" häst nu än förr ...
Jag upplever snarare att marknaden börjar differentiera sig lite mera på senare år - men hur har dina förväntningar och krav höjts?!
Du kanske söker "mera" häst nu än förr ...