Kostnad för åring...

Sv: Kostnad för åring...

Nja där håller jag inte med.. avel är rena turen.. även fast man avlar på de bästa betyder det inte att man får de bästa..Mkt kan hända på vägen missbildningar, hästen kanske inte alls får de där superstegen.. eller hästen får stegen men viljan att täla finns inte osv..
Många faktorer skall passa in i varandra för att man ska få en elittävlingshäst oavsätt ras!

Så nog har avel med tur att göra.. 50% tur 50% erfarenhet;)

Vem är dalvar?:confused: eller de kanske inte var skrivet till mig=)

Jag har ev. kommit över föl som är ganska billig. Pappan och mammorna till dessa känner jag väl. Dock har jag inte så mkt pengar men är väldigt sugen , går dock at lösa med ägaren.

Skulle ni slå till och köpa någon av dem ?

Det beror helt på dina övriga förutsättningar: det kostar ju innan de är ridhästar och vad har du för möjligheter till flockliv, framtida träning etc? Är det pengakris redan vid inköp blir kanske inte ägandet heller en dans på rosor.

Nej , det blir ju inte lika roligt om man inte har pengarna. Men jag får ta mig en funderare. Tips på hur man lätt får pengarna att växa eller öka ?

Tänk, det undrar jag också ;)
... däremot har jag stor erfarenhet av att hästlivet kostar ... :angel:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Squie
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: AlinaT
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka