Körteorin, få det att sitta

Mirre

Trådstartare
Det är ju så seeeegt och tråkigt och läsa eländet.
Hur ska man kunna lära sig något som man känner :yuck::yuck::yuck: bara man tänker på det?

Öva online! Det absolut bästa tipset enligt mig, och då får man även lära sig ungefär hur frågorna ställs på det riktiga provet sen :) Finns både gratis- och betalversioner.

Hur ska man kunna lära sig något som man känner :yuck::yuck::yuck: bara man tänker på det?

Håller med onlineträna! Det är bara att nöta, nöta och ja, nöta.
Jag fick inte godkänt på första provet, men på andra fick jag ett poäng över godkänt :D så fortsätt bara traggla, jag kände lika, hatar teori!

Jag upplever det lättare att få det att sitta när jag försöker hitta logiken bakom teorin. Typ, varför ska jag göra på det här sättet.

På tal om det borde jag fortsätta öva någon gång :angel:

Gör det :)
Har onlinetest via trafikskolan, försökte hitta onlinetest på körkortsportalen men hittade inget där.

Online-träna, antingen betal el gratisversioner. Ha böckerna bredvid, leta upp svaren i böckerna innan du svarar. Gör om och om och om igen. Finns tyvärr ingen genväg...

G-uldlock som pluggat mer körkortsteori än vad som kan vara hälsosamt...

Även jag säger: försök förstå varför reglerna är som de är. De flesta reglerna är väldigt logiska egentligen. Det enda jag hade riktigt svårt för var allt som hade med vikter att göra, stoppsträckor och last/släp. Som tur är så är ju det en väldigt liten del av körningen och därmed också en liten del av vad som kommer på teoriprovet. Jag gjorde teoriprovet två gånger och klarade det båda gångerna. Detta trots att jag inte kan något om att köra med släp och inte vet hur man räknar stoppsträckor ;) När det kom sådant på proven, då försökte jag bara gissa vad som lät mest rimligt.

Ett tips är också att inte försöka lära dig allt på en gång. Försök dela upp det i olika bitar. Tex skyltar, högerregeln, släp. Därefter försöker du lära dig skyltarna ordentligt. När du känner att de sitter, börja med nästa bit. Därefter tar du tredje biten osv. Det hjälpte i alla fall mig att få till en hyfsad grund.

Mitt tips är att bara öva, öva och öva. Fråga massor så fort du åker bil, olika regler och skyltar. Min snart 10 årige son frågar hela tiden om allt i trafiken så man vänjer sig vid envisa frågor fort. Dessutom får man som förare tänka till.

Alla verkar rätt eniga om att det är bara öva så mycket som möjligt som gäller.
Bara för det så lade mitt internet av nu, tack för det :meh: mitt i testet och allt. Yay...

Alla verkar rätt eniga om att det är bara öva så mycket som möjligt som gäller.
Bara för det så lade mitt internet av nu, tack för det :meh: mitt i testet och allt. Yay...

Men hur kan du sitta på Buke om ditt internet har lagt av? Om du surfar via mobilen kan du ju bara göra testerna i telefonen istället. ;)

Jag tog just körkortet, tog det på en månad ungefär, så var ganska intensivt pluggande.

Läste igenom boken en gång ordentligt sen satt jag och gjorde faserna om och om igen. Gick tillbaka till boken och läste noggrant om det var något jag behövde extra förståelse för. Sen satt jag och gick igenom vägmärken emellanåt.

Försökte sitta en stund varje dag med faserna och bara nöta :) Funkar jättebra på mobilen också, så direkt du har tid över eller åker buss är det jätteenkelt att bara plocka upp mobilen :) Lycka till!

Tips är att göra proven på datorn om och om igen. Dom frågorna du inte kan slår du upp i boken. Dom frågor du får fel på slår du också upp och läser.

Att bara nöta boken är lika med kuggning typ enligt min erfarenhet när jag jobbade på en körskola under 1.5 års tid

Men hur kan du sitta på Buke om ditt internet har lagt av? Om du surfar via mobilen kan du ju bara göra testerna i telefonen istället. ;)

Så måste det inte vara. När jag pluggade körkortsteori så var det förvånansvärt många hemsidor som inte fungerade speciellt bra från mobilen.

Här är en till som håller på med teorin. Ligger långt före med bilkörningen så nu är det stort fokus på teorin.
Tack för era tips! :)

Det går inte att lära sig saker som är tråkiga. Om inte annat är det jäkligt svårt.
Däremot kan du omvärdera, det är din inställning som blockerar inlärningen. Om du tvingar dig själv att tycka att det är intressant så kommer det att fastna, dessutom kommer det ganska snart att bli intressant på riktigt. Sen om det slutar att vara intressant efter att provet är godkänt är upp till dig.

Det bästa man kan göra för att lära sig saker är att bli en nörd. Snöa in på det rejält, helt enkelt. Då är hjärnan din bästis sen.
Nördar = det allra finaste vi har. ;)

Det går inte att lära sig saker som är tråkiga. Om inte annat är det jäkligt svårt.
Däremot kan du omvärdera, det är din inställning som blockerar inlärningen. Om du tvingar dig själv att tycka att det är intressant så kommer det att fastna, dessutom kommer det ganska snart att bli intressant på riktigt. Sen om det slutar att vara intressant efter att provet är godkänt är upp till dig.

Det bästa man kan göra för att lära sig saker är att bli en nörd. Snöa in på det rejält, helt enkelt. Då är hjärnan din bästis sen.
Nördar = det allra finaste vi har. ;)
Du har nog en rätt bra poäng där, försöker motivera mig med att det är ännu tråkigare att inte ha något körkort. Men får tänka på det du skrev :)

Liknande trådar

Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
362
Senast: Lyan
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
7 575
Senast: Lisen82
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
865
Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
22 199
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar