Kortast tid på ett riktigt jobb?

Jag sa upp mig efter 3 veckor ungefär, hade tur som tokig och fick ett nytt jobb, insåg att jag misstrivdes fruktansvärt på det första. Skulle dock jobba en månad uppsägningstid men blev sjuk.
Så kortaste är egentligen det jobb jag är anställd på nu eftersom jag inte har varit där en enda minut sen intervjun :angel: men det är ju för att jag är sjukskriven..

Jag har också jobbat ett enda skift på ett callcenterjobb en gång. Det var en välgörenhetsorganisation så det kändes ändå okej till en början, men när vi hade ett samtal med chefen som informerade oss om hur man skulle vända samtalet om personen i andra änden visade sig ha personlig erfarenhet av just det vi ringde om genom att erbjuda "några fina brevmärken" kände jag att jag inte kunde stå för det. (Det handlade om cancer och trafikskador.)

Men jag var väl sexton-sjutton någonting och det är inget jag skriver på cv:t ;)

Jag var anställd enligt kontrakt i två månader. Däremot jobbade jag enbart en halvtimme. Inte helt säker på att det var vitt dock.

En helg... provade på att dela ut reklam hade hela byn, tog flera timmar att först sortera reklamen och sen dela ut den och fick ungefär 82 kronor, tänkte att det var sjukt ovärt och tackade nej då dom frågade om jag ville fortsätta.

10 månader, kände redan första dagen att det inte var rätt ställe för mig. Men efter 10 månade kunde jag verkligen motivera varför jag sa upp mig. Tog dessutom 2 månader ledigt innan jag började på nästa jobb.
Kommer nog få motivera på många intervjuer varför jag har en så pass kort anställning och 2 månader mellan jobb :p Men det var lätt värt det!

Jag har typ tre uppdrag som jag gått dit en gång och sen tackat för mig :o Men då har jag iofs varit anställd av ett assistansbolag i grunden och sen insett att vissa brukare helt enkelt inte är något jag klarar av.

Har även haft två dagars bredvidgång på ett äldreboende, men fick total panik och slutade. Det fungerade verkligen inre för mig och då tycker jag det är bättre om någon annan som vill och klarar av jobbet får det istället för mig.

Efter en arbetsdag på ett stalljobb. Hade jobbat i stallet tidigare så visste vad jag gav mig in på men det här visade sig ha betydligt sämre villkor.

Tre månader, mitt första socialsekreterarjobb efter att jag gått ut sopis. Var ett vikariat på 4-5 månader, på den tiden var det svårt att få fast på en gång. Blev erbjuden ett längre vikariat på ett annat ställe som dessutom var bättre betalt typ 20% mer.

Jag var anställd enligt kontrakt i två månader. Däremot jobbade jag enbart en halvtimme. Inte helt säker på att det var vitt dock.
Jag slår det med 30 minuter. :) Jag hade fått nytt jobb, tagit tjänstledigt från det gamla, jag och nya chefen skulle bara ses och komma överens om detaljer i när jag skulle vara ledig eftersom jag skulle börja på sommaren - och de berättar att oops, de hade räknat pengar och hade inte råd med mig. (IT-bolag i IT-kraschens 2001.) Av det lärde jag mig att man ska ha anställningsavtal påskrivet innan man gör slut med sitt gamla jobb. Men jag fick ut två veckors lön ändå. Gå tillbaks till gamla jobbet ville jag inte eftersom jag skulle behöva jobba hela året vidare då, men efter en sommar med konsultjobb hade jag ett nytt jobb i augusti, så det blev bra ändå.

Har jobbat en dag som barnskötare och en dag som "mystery shopper", här var det dock avtalat att det bara rörde sig om en dag, men ändå ^^ Det kortaste jag varit på en plats där det varit avtalat om mer var när jag gick 2 introduktion/utbildningsdagar och 2 dagar när jag jobbade bredvid, sedan sa jag upp mig. Det var inom hemtjänsten och jag kom hem och grät till den milda grad att jag knappt kunde andas. Det var fruktansvärt och jag ringde chefen och sa att det skulle vara en risk att anställa mig då jag ansåg att jag inte var i närheten att ha en adekvat utbildning på området. Brukarna var alldeles för sjuka (enligt mig) och jag hade alldeles för mycket ansvar för min erfarenhet (typ noll erfarenhet).

Hur kort tid har du spenderat på ett riktigt jobb? Varför slutade du och vad var det för typ av jobb? :p

Jag är starkt emot att man ska missköta sig för att få sparken för att man fått ett jobb man inte trivs med. Då säger man upp sig, punkt.

Elgiganten: Jag blev meddelad att jag fått tjänsten efter att 40st varit på intervju. Själv hade jag vart på intervju bakis och ordbajsde men fick tydligen jobbet.
Ringde tillbaka 2h senare och tackade nej och sa att dom hade förmodligen någon bland resterande 39 som skulle bli bättre för dom.

Galoppstall i NZ: 2 dagar. Behandling av anställda var bara något värre än behandlingen av hästarna :grin: Tack och hej.

Turridningsstall i NZ: 3 dagar. Behandlingen av hästar (hästvård) det värsta jag sett och bortförklarades/skylldes på hästskötarna som gjorde allt de kunde för de stackars djuren. Jag klarade dock inte av att lägga sadlar på hästar med öppna sår på ryggarna och låta dom arbeta 4-6h/dag :( tack och hej. (Detta stall är ett av NZ största och kända. En guldgruva för ägarna)

Klädoutlet sverige: 1 vecka. Inget kollektivavtal, hemska arbetdförhållanden, under minilön. Jag hade stannat längre ändå om det inte vore för jag blev erbjuden ett annat jobb. Jag behövde pengarna

Kortaste jobb provanställning 6 mån. Fick annat jobb innan provanställningen gick ut (tack gode gud) grät när jag insåg att jag skulle få fast och planerade att sjukskriva mig/plugga istället. Rent vidrigt ställe. Folk slutade till höger och vänster under tiden jag var där. De hann knappt börja.

Sen har man ju haft några småjobb i ungdomens dagar som extraknäck men det har ju bara varit några enskilda pass.

Men nu är jag ju nyfiken på vad slags jobb det är som du vantrivs så med? Vilken bransch? :D

Jag ångrade mitt jobbval i förra veckan... Stod vid ett reningsverk som bräddat över och jobbade på lösningar. Har nog aldrig tvättat händerna så mycket någon gång :yuck:

Jag jobbade några dagar som telefonförsäljare. Det var helt fruktansvärt, jag mådde piss varje dag och sa sen upp mig på stört utan att ha nytt jobb att gå till. Inte min grej.

Städjobb, 2 timmar. Hon ville utnyttja sina anställda maximalt till minimal ersättning. Jagar idéer behov av jobb och inkomst så jag tog jobbet. Men efter första passet sa jag upp mig. Det fram en massa som hon inte sagt vid intervjun och kontrakt skulle vi skriva senare. :grin:
Fick annat jobb dessutom

Jobbade nio dagar innan jag gjorde mig illa hemma på helgen så illa att det vart knäoperation och två och ett halvt år på kryckor.
Jobbet hade nog vart bra och har haft kontakt med dem i andra sammanhang efter det.

En dag. Skulle dela ut tidningen, området skulle cyklas men ingen hade någonsin cyklat det innan. Jag fick lära mig området i 2 eller 3 dagar i bil. När jag sedan gjorde min första dag insåg jag att det inte fanns en suck i stan att jag skulle fixa det på cykel.

Halv dag i skogsplantering sen fick jag solsting så de åkte hem med mig. Tack för mig. Fast sen har jag planterat en massa i egen skog , med sättrör. Hacka vägrar jag.

När jag var tonåring tog jag ett sommarjobb på ett callcenter mot bättre vetande. Det var någon typ av provanställning dock. Så det var ok att man slutade. Jag gick en dag. Sen sa jag att det inte var för mig och ordnade annat jobb.
Det är det kortaste jag varit kvar.

Jag gjorde samma, klarade tre dagar. Haha.

Trädplantering. Minns inte om det var 1, 2 eller 3 dagar men man fick betalt per planta och jag tjänade 150kr. Totalt.
Minns inte om det tog slut pga att plantorna tog slut eller för att jag tog slut. :wtf:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 822
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 310
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel