Kortast tid på ett riktigt jobb?

Modig_Korn

Trådstartare
Jag började på nytt jobb i torsdags förra veckan, blev sjuk under dagen men jobbade även fredag. Ledig i helgen och jobbade nu idag (fortfarande sjuk). Sedan i fredags har jag gått och funderat på hur mycket man kan missköta sitt jobb utan att få sparken och nu idag hur jag ska kunna komma därifrån så fort det bara går, det är inget för mig! Sen hade jag en diskussion med min mamma och att det var lättare än jag tänkte mig att undslippa :p Vi kom även in på vilka riktiga jobb (dvs inte svartjobb) hon har haft som varade en väldigt kort period, hade även den diskussionen med min handledare på praktiken jag hade för några veckor sen. Vilket leder oss vidare till den här frågan :D Hur kort tid har du spenderat på ett riktigt jobb? Varför slutade du och vad var det för typ av jobb? :p

Kortaste tid på ett jobb är 6 timmar, dock återkommande varannan vecka under säsong. Var med att handlasta en gammal lastbåt med virke på kajen i Larvik. Sedan gick de sin runda till brädgårderna kring Stavanger-Haugesund och sedan tillbaka till Larvik. Gamle Bono gjorde inte mer än 7 knop så de behövde den tiden på en rundtur.

Känns det så illa redan efter tre dagar så hade jag nog tagit upp det med chefen. Är du provanställd?

Jag sa upp en tjänst efter två dagar. Det var ett timvikariat och och märkte redan efter att ha gått bredvid i två dagar att det inte skulle fungera. Var väldigt enkelt och jag fick intrycket att cheferna bara var glad att jag sa till så tidigt. Jobb inom LSS med en utmanande brukargrupp där det verkligen krävs fullt fokus.

Jag är nog lite för mån om mitt cv och försöker att undvika korta anställningar. Om jag haft det skulle jag väl iofs inte ta med det på cv't just för att undvika frågor kring det.
Jag har i snitt varit på mina jobb några år iaf, mitt nuvarande har jag varit på i 3 år :) Det kortaste jag varit på ett jobb är nog ett år och vi skiljdes i samförstånd dvs jag har en bra referens därifrån! :)

3 arbetspass. Skulle dryga ut kassan med ett extrajobb. Både jag och arbetsgivaren var överens om att det inte funkade.

I en sånn situation som du är i så hade jag tagit upp problemet med arbetsgivaren och se om ni kan lösa det gemensamt.

3 arbetspass på egentliga arbetsplatsen, + 2 dagars introduktion i verksamheten.
Det var provanställning och det var bara helt fel för mig. Det förekom massa oegentligheter på platsen, så jag tackade för mig, skrev ett långt brev med alla lagöverträdelser osv som förekom på den platsen till cheferna för verksamheten.

När jag var tonåring tog jag ett sommarjobb på ett callcenter mot bättre vetande. Det var någon typ av provanställning dock. Så det var ok att man slutade. Jag gick en dag. Sen sa jag att det inte var för mig och ordnade annat jobb.
Det är det kortaste jag varit kvar.

Sommarjobbade på ålderdomshem en enda dag när jag var sexton år. Det var tillräckligt för att inse att jag aldrig ska jobba med sådant.

Jag har sagt upp mig efter två månader en gång. Jobbet var bra men chefen fruktansvärd.

Massa olyckskorpar kraxade om hur mitt CV skulle se ut men jag har bara fått bra jobb sen dess och ingen bryr har ens reagerat.
Livet är för kort för att må piss på ett jobb man inte trivs på bara för att CV:t ska se fint ut.

Skulle jag säga upp mig så snabbt som du funderar på att göra hade jag bara struntat i att ens ta upp det i mitt CV.

Skulle jag säga upp mig så snabbt som du funderar på att göra hade jag bara struntat i att ens ta upp det i mitt CV.

Så tänker jag med. Lika bra för att slippa frågor på ev framtida intervju! :)
Jag har inte alla mina anställningar på cv't heller, känns onödigt om det inte är relevant för nuvarande jobb. Om TS ändå inte känner att branschen är ngt för hen så är det ju helt onödigt :)

Precis som @tuaphua har jag testat på att jobba på callcenter, dels när jag var tonåring och dels i tidiga 20-årsåldern. Jag hann bara med några arbetspass på vardera ställe innan jag insåg att det inte var för mig. Det första var tänkt som extrajobb och det andra var nog tänkt som försörjning.

Har sagt upp mig nu, chefen blev inte speciellt glad. Men vi hade inte skrivit något avtal whatsoever. Tog jobbet för att jag tänkte att den erfarenheten är bra att ha på sitt cv om man typ får för sig att åka ut och resa och behöver ett temporärt jobb var som helst i världen. Men jag tänkte att jag skulle klara av jobbet bättre än jag gjorde och det är väl mest / mycket min empatiska sida som sa ifrån.

Jag en hel del korta och tillfälliga jobb. Olika vik och säsongsjobb.
Allra kortast var nog ett städjobb. Efter två dagar insåg jag att jobbet var svart och inte skulle bli vitt. Då slutade jag.
Men när det gäller "riktiga" jobb med en ordentlig anställning så två veckor.
Det var med att dela ut post för citymail. Det är värre än alla andra jobb jag haft nkl. Att sälja korv utanför rusta i december och som telefontiggare.
Jag avskydde att dela ut post. Det var på riktigt en lättnad när de gick i konkurs tio dar efter att de anställde mig. Sist in. Först ut!
Sen ombildadades de och ville anställa mig igen ett litet tag senare, men då hade jag löst nytt jobb.
Det är är inte ofta någon blir glad som jag blev av att bli uppsagd;).

Jag började på nytt jobb i torsdags förra veckan, blev sjuk under dagen men jobbade även fredag. Ledig i helgen och jobbade nu idag (fortfarande sjuk). Sedan i fredags har jag gått och funderat på hur mycket man kan missköta sitt jobb utan att få sparken och nu idag hur jag ska kunna komma därifrån så fort det bara går, det är inget för mig! Sen hade jag en diskussion med min mamma och att det var lättare än jag tänkte mig att undslippa :p Vi kom även in på vilka riktiga jobb (dvs inte svartjobb) hon har haft som varade en väldigt kort period, hade även den diskussionen med min handledare på praktiken jag hade för några veckor sen. Vilket leder oss vidare till den här frågan :D Hur kort tid har du spenderat på ett riktigt jobb? Varför slutade du och vad var det för typ av jobb? :p

Fyra veckor tror jag, som stallskötare. Jag var nyutexad och behövde försörja mig, och fick tag på ett stallskötarjobb. Helt ok, vitt och bra arbetstider, men dödligt tråkigt att sopa, mocka och fodra dagarna i ända, samma sak om och om igen. Så fort man var klar, så var det dags att börja om från början. Sökte under tiden jobb efter min utbildning (som inte hade ngt med hästar att göra) och fick napp efter bara ett par veckor på stalljobbet, blev väl fyra veckor där allt som allt. Det nya jobbet passade min utbildning och var dubbelt så bra betalt, så det var ett lätt val. Och min chef i stallet förstod, så inga hard feelings. Fortsatte jobba helger där ngt halvår till.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 822
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 310
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel