Twister2007
Trådstartare
Kanske en dum fråga, men kan man bli kortare/stanna i växten? Tycker jag är så himla lång. 160.. vill gärna bli kortare eller stanna. Någon som har tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man inte bli kortare av att träna? har även hört att man kan köpa tabletterJag tror inte det är möjligt.
Själv hade jag gärna velat vara längre.
Är det så att du är lång i jämförelse med andra i din ålder? I så fall (om ni fortfarande växer) så komme de andra att komma i kapp så småningom.Kanske en dum fråga, men kan man bli kortare/stanna i växten? Tycker jag är så himla lång. 160.. vill gärna bli kortare eller stanna. Någon som har tips?
Kanske en dum fråga, men kan man bli kortare/stanna i växten? Tycker jag är så himla lång. 160.. vill gärna bli kortare eller stanna. Någon som har tips?
Okej, ja är också nästan lika lång som min mamma. Kanske därför. vill helst bli kortare eftersom att ja rider ponnySom övriga sagt, 160cm är inte särskilt långt, ta det lugnt. Jag är snart 30år och 165cm, och inte särskilt lång jämfört med många andra. När jag var liten växte jag fort och kände mig lång, särskilt som jag ganska snabbt kom ikapp min mor i längd. Men senare i tonåren växte många om mig och jag växte inte mycket alls längre, så det höll inte i sig.
Mixtra inte med tabletter för den sakens skull!(!!!!!!!)
Om årtalet i ditt användarnamn stämmer, så kan jag berätta för dig att vissa blir långa tidigt och växer klart tidigt, medan andra växer klart sent.Kanske en dum fråga, men kan man bli kortare/stanna i växten? Tycker jag är så himla lång. 160.. vill gärna bli kortare eller stanna. Någon som har tips?
Okej, ja är också nästan lika lång som min mamma. Kanske därför. vill helst bli kortare eftersom att ja rider ponny
Förtydligande, för tjejer krävs det att längden beräknas landa på 190cm eller mer.Om årtalet i ditt användarnamn stämmer, så kan jag berätta för dig att vissa blir långa tidigt och växer klart tidigt, medan andra växer klart sent.
Min ena dotter tävlade i friidrott från typ 9 års ålder och fram till hon var i din ålder ungefär så var hon oftast bland de längsta i startgrupperna. Det var hennes huvud man såg sticka upp över de andras.
Men faktum är att hon inte har vuxit en centimeter sen hon var 13 och när hon var 17 var hon oftast kortast bland de startande i friidrotten.
Så, mitt bästa råd till dig är att försöka acceptera att det är så livet ser ut.
Och vad gäller att stoppa tillväxt, så finns det hormonella behandlingar, som endast går att få via läkare. Och de som är aktuella för sån behandling är personer som riskerar att bli extremt långa, dvs en bra bit över 2 meter, om de inte behandlas. Din längd är högst normal för din ålder.
Utbilda dig till stridspilot. En utskjutning kan göra piloten bort åt 4 cm kortare.Kanske en dum fråga, men kan man bli kortare/stanna i växten? Tycker jag är så himla lång. 160.. vill gärna bli kortare eller stanna. Någon som har tips?
Om du är född det år som står i ditt namn är du ett år äldre än mig och jag var också 160cm då, bland de kortare i skolan. Jag har inte växt mer sen dess men det skulle inte vara något att göra åt det ändå, börja inte mixtra med konstiga tabletter.Okej, ja är också nästan lika lång som min mamma. Kanske därför. vill helst bli kortare eftersom att ja rider ponny
Okej, ja är också nästan lika lång som min mamma. Kanske därför. vill helst bli kortare eftersom att ja rider ponny
Menar självklart att du är ett år yngre än mig, tänkte lite fel.Om du är född det år som står i ditt namn är du ett år äldre än mig och jag var också 160cm då, bland de kortare i skolan. Jag har inte växt mer sen dess men det skulle inte vara något att göra åt det ändå, börja inte mixtra med konstiga tabletter.
Jag är inte heller lång på min lilla c-ponny och skulle inte tro att du är det heller. Försök acceptera din kropp, det underlättar mycket
Vet inte, jah ha en kort mamma och en lång pappa. Vill bara vara kort inte för nåt annat än de att jag vill rida ponny så länge som möjligtEller så kommer du inte växa så mycket mer.. Var 1,60 i högstadiet , sen stanna jag på HELA 1,62 .