Kort/snabbkommando

M

marijaa

Nån som kan kortkommandon till quark och Photoshop i PC-miljö, arbetar vanligen i mac och där sitter de i ryggraden, lite knepigt att ställa om...
/marijaa
 
Sv: Kort/snabbkommando

Jag har en lärobok till Photoshop 7.0. Nu är jag på väg ut, men du får gärna sända mig ett e-brev och skriva vilka du behöver, så ska jag försöka hitta dem.
 
Sv: Kort/snabbkommando

*Trådlån*

På tal om Quark, var köper jag det programmet? Har hört att det är jättedyrt dessutom, men har sett det användas och vill verkligen ha det!

Kanske någon vet?
 
Sv: Kort/snabbkommando

Du köper det där du hittar andra program som tex PhS.
Quark används mest på dagstidningsredaktioner, och visst det är ett bra program, men om du vill slippa undan lite billigare köper du Adobes InDesign istället. Det kommer mer och mer och fler redaktioner byter över, just pga priset. Dessutom efterfrågas folk som har kunskap inom InD.
InDesign, Page Maker och Quark är VÄLDIGT lika!!!

Varför måste du ha quark?
 
Sv: Kort/snabbkommando

marijaa skrev:
Du köper det där du hittar andra program som tex PhS.
Quark används mest på dagstidningsredaktioner, och visst det är ett bra program, men om du vill slippa undan lite billigare köper du Adobes InDesign istället. Det kommer mer och mer och fler redaktioner byter över, just pga priset. Dessutom efterfrågas folk som har kunskap inom InD.
InDesign, Page Maker och Quark är VÄLDIGT lika!!!

Varför måste du ha quark?

Startar upp en tidning just nu och håller på att göra vissa delmoment i Quark hos en kompis men vill ju ha själv...har hört det med inDesign och ska absolut kolla upp det!!



Tack!! :bow:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 792
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 099
Senast: Gunnar
·
Äldre Detta är ett väldigt svårt ämne för mig just nu och jag skulle gärna höra fler åsikter, jag ber om ursäkt för att det är så långt och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 565
Körning Jag har precis börjat introducera tömkörning på rakt spår för min unghäst eftersom planen är att han ska gå med vagn i framtiden, och...
Svar
7
· Visningar
1 924
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp