Kort på era körhästar NO.2

E

Elwira

Tyckte att den första tråden börjar bli lite stor att kolla igenom... så startar en till; Nummer 2! Så kom igen att ladda upp lite bilder på era ögonstenar!... :love:
elwira06.jpg

myoelwiar.jpg

elwirano3.jpg

elwirakrno2.jpg

En filmsnut:
http://s85.photobucket.com/albums/k51/elwira_2006/?action=view&current=Bild022.flv

Sv: Kort på era körhästar NO.2

Här kommer premiärbilderna på mitt minst sagt amatörmässiga ekipage.
Har i alla fall korrekt sele, svängel och hela kitet så det kan ingen klaga på :angel: ;) (skoja bara)
Jag har glömt trä i tömmen i tömringen på nackstycket :o Upptäcktes och åtgärdades INNAN vi körde iväg.

Snyffusnutti.. Jag är jättekoncentrerad på att draglinan inte ska va snurrad :angel: Och ja min medhjälpare släppte hästen för att hon skulle ta kort, sa åt henne sen "håll i hästen för tusan annars kan jag inte visa bilderna på buke" ;) :rofl:

Sömnig.. Lös häst igen.. :devil: ;)

Lulle

Lina

Lina

Min mystiska låååånga vagn..
Som byggdes om men skulle vart högre. Orkar inte bry mig om det, hur grymt det än kan låta. Ger mig inte på åbäket en gång till :crazy: Hittar jag en fyrhjulare för billig peng typ nästa år så slår jag till!
Den var 20 cm lägre förut ja, så den är bra mycket bättre nu!

Anmärk gärna om ni ser ngt större fel som behöver åtgärdas.
Det jag kan se själv är att jag nog behöver korta draglinorna ett hål.
Min vagn är låång men tyvärr får jag nog ha det så tills jag får nys om en fyrhjulare :angel:
Jag kör på skogsvägar, max 1 dag i veckan..

Skulle vilja ha ryggstöd, och typ en kuskkil att sitta på.. Tävlar ej och kommer inte heller att göra.

Senast ändrad av en moderator:

Skulle ju åkt på träningstävling i precisionskörning idag,
men på grund av två tjuriga bilar så fick vi avstå.
Roade mig med lite dressyrträning på hemmaplan istället, blev inte direkt så bra fotat. :crazy:
Däremot vårt bus i favoritpölen efteråt var lite bättre.

http://i32.photobucket.com/albums/d3/Skogstomten2/Lykkesmindes Laerke/PICT3312.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d3/Skogstomten2/Lykkesmindes Laerke/PICT3315.jpg

PICT3304.jpg

(pappa lyckades kapa mulen på henne :eek: )

http://i32.photobucket.com/albums/d3/Skogstomten2/Lykkesmindes Laerke/namnls19.jpg

32.jpg

Ska bröstan sitta så "högt" upp?

Ja den "åker ner" när hon drar om man säger så, till rätt läge. Kan hända att jag ska sänka ett hål ändå?

Hmmm,tittar man på främre knäppningen till bröstan så ser det inte ut som att den skulle åka ner så otroligt mycket.Men det är ju så svårt att se på foto där hästen inte drar något.:confused:

Såg också att sellans brösta satt högt upp:angel:
Blir nästan strypeffekt om de sitter som den gör på sellans ponny.

Ute och kör min underbara Bonita:
%7BCB5F9D33-F581-4F85-B680-69351A6D61EE%7D.jpg

Jag körde på VisingÖ. Remmalagskörning och här är bilder på två av dem jag körde:
Albin och Micra:
%7BBF697E73-803B-446D-BCAA-7A74C2E57FF2%7D.jpg

Albin och Lina:
%7B74567F86-5E5A-41EB-AC16-1773ACE9310C%7D.jpg

LÅnat bild för att ni ska få sen en remmalagsvagn. andra är vid regn.
visingso1.jpg

remmkik.jpg

Lite Övriga bilder remmalag:
remmalag4.jpg

remmalag3.jpg

remmalag.jpg

Senast ändrad av en moderator:

...och min sitter nog ett snäpp för långt ner ser jag. :o
Var skit nojjig igår och fick inte till det så jag var nöjd
och hästen var inte glad i munnen måste kolla om hon har något sår där. :(

mjo den satt lite illa på den bilden.. ska fixa nya bilder..

Jag ska prova att sänka den :) Tack för tipset.

Problemet löser du genom att köpa en riktig sele. Den du har är inge bra alls.

Jag undrar hur de kunde släppa igenom dig på en tävling utan riktig sele? Man får aldrig tävla utan baksele, bromsen.
Tipsar dig förhoppningsfullt om att gå in på equilex.se och kolla efter en bättre sele :)

Problemet löser du genom att köpa en riktig sele. Den du har är inge bra alls.

Jag undrar hur de kunde släppa igenom dig på en tävling utan riktig sele? Man får aldrig tävla utan baksele, bromsen.
Tipsar dig förhoppningsfullt om att gå in på equilex.se och kolla efter en bättre sele :)

Men ge dig, folk måste få börja någonstans.
Var glad att folk kommer ut- skrämm inte bort dom.
Man får väl ta inköp pö om pö.
Vet vet flera som inte känner för att fråga eller skriva här på forumet på grund av den rätt dömande attityden.

Du började väl själv med en sån sele?

Det där var en träningstävling i precisionskörning
med en lätt vagn.
Ingen hårt påfrestande maratonkörning direkt.

Jag hoppas jag får kommentarer om jag sätter in en bild med en för trång sadel från en hopptävling. Eller ska man bara skriva: åh, söt nordis, vad kul att ni vann hopptävlingen...??

Tänker faktiskt inte se genom fingrarna bara för att..
Tycker det var tråkigt att ingen sa till mig mera när jag började min körkarriär. Då hade jag kanske haft 1 år extra att köra med rent samvete och kommit längre? Sellan har ju framtiden för sig, jag hoppas hon kontaktar förra kusken kanske för mera tips?
Nu ska jag inte förstöra denna tråden mer, förlåt, och fortsätt sätt in bilder på trevliga ekipage.

min ponny kan ramla ihop och dö vilken dag somhelst. krasst men sant. mitt körintresse är (och var) inte speciellt stort. jag kör inte speciellt ofta (cyklar med henne i handen istället, tar inte lika lång tid att spänna för osv, och jag gillar inte att köra själv ifall det händer ngt) och jag kör 99% i skritt ca 3km nån gång ibland på rakt spår på asfalt. har inte märkt av att hon lidit utan har haft öronen spetsade framåt förutom när jag suttit å pratat.. skulle det vara något som skulle gjort ont så skulle hon vägra dra.
förra kusken sa bara att jag borde prova skygglappar på henne då hon tycker att hon jobbar bättre med dem. och berättade om hur hon var som "ung". inget om hur selen passade. om det var så JÄTTEMEGA hemskt borde hon väl ha sagt till mig då hon gillar min ponny!?!

Men ge dig, folk måste få börja någonstans.
Var glad att folk kommer ut- skrämm inte bort dom.
Man får väl ta inköp pö om pö.
Vet vet flera som inte känner för att fråga eller skriva här på forumet på grund av den rätt dömande attityden.

Du började väl själv med en sån sele?

Det där var en träningstävling i precisionskörning
med en lätt vagn.
Ingen hårt påfrestande maratonkörning direkt.

Tack för stödet :bow:
var det du som hade fjordingshingsten?

märkte att det var dåligt med luft i däcken när jag såg när shettisen lånade min vagn.. annars är det bara jag som kör och när man inte sitter i så ser de bra ut!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Jag ska äntligen bli med hund - igen! :bump: Efter min älskade schäferhanes Nero's bortgång där han sommaren 2012 fick somna in endast...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 081
Senast: Zvinto
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·
Övr. Grenar Min mamma är inte så bekant med kameran, men kunde växla mellan kort och film, duktigt...
Svar
0
· Visningar
1 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg

Omröstningar