Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Passar på att lägga in nån nytagen bild från körträningen 23/5.



 
Sv: Kort på era körhästar!

ooooh nu fick jag körabstinens!
Men du har gjort ett bra jobb på den där herrn va? :laugh:
Kul att se honom, tänk om ni fortsätter i den takten :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

knapplån

Har bara maratonbilder som är någorlunda färska med där visar han sig från sin bästa sida :D

b97cce7e47ef4c5aa22c8c31ea8767fd_640_572.jpg


Den här bilden tyckte jag var lite läcker också..
 
Sv: Kort på era körhästar!

Syns det?:D
Jo linus höll i träningen under våren nu, förra hösten och troligtvis till nästa höst igen.
Vi ska ju kvala till ponnysm i bruks i augusti...:angel::D
 
Senast ändrad:
Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer en bild på mina tävlingshästar :love::love:
Dressyr:
Par2.jpg

Precision:
Par1.jpg


Shetlandsponnyer av den något mindre modellen, ca 98 cm
Brunskäcken är 7 år och heter Emmeros Shejk. Hans styrka är dressyren, men går även bra i precision. Maraton börjar han se tjusningen med nu efter tre års tävlande.
Den svarta damen är 11 år och heter Smevallens Caritsa. Hon är makalös i maraton (startat 4 ggr och vunnit 3... :angel::love:). Hon har varit helt värdelös i dressyren men nu börjar hon komma till sin rätt så smått även där.

De är mestadels tävlade i enbet men har de två senaste tävlingarna gått som par. Och det är så himla kul :bump:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hehe, viktbandet sa idag att han gått ner 125 kg! Nu är det mest bara att få upp buken lite mer kvar innan han ser ut som han ska göra men framförallt mår bra och inte släpar omkring på massa extravikt.
Såhär ser man ut när man hänger i hagen,taget idag:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Syns det?:D
Jo linus höll i träningen under våren nu, förra hösten och troligtvis till nästa höst igen.
Vi ska ju kvala till ponnysm i bruks i augusti...:angel::D

hehe jopp. aha, ska till SM i rättvik, pappa vann skogen å thomas ska troligtvis köra bruksen för halland. jag jobbar med linus på sommrarna när han är i Äskhults by.
vad är det för liten gullig häst du har!
 
Sv: Kort på era körhästar!

En shettis som jag råkade på bakom ett stall i Öxabäck för några år sen. Han var 9 år och mer eller mindre ohanterad när jag fick honom och hade vuxit ur grimman som hon inte använt på många år. Fick honom till omplacering. Jag ska försöka komma till veddige den 12:e så då får du se honom om han inte hostar vilket han gör nu i det torra vädret.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej
Ja det funkar bättre med lokor än brösta på Alma, hon är ganska tajt mellan bogspetsarna & strupe :crazy:
Min körinstuktör ville att jag skulle prova utan tömringar för att hon inte ska behöva känna att det sitter "fast" högt upp & kunna gå lite lägre ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Nu när jag går i väntans tider så får sambon rycka in o vara kusk. Här kör han på en maratonträning i Åstorp. Han har aldrig kört ett hinder förr, han har bara kört lite hemma. Jag tycker han var så duktig!!!

20993240.jpg


20993241.jpg


Två st mycket nöjda!
20993242.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Haha, vad kul! Du har verkligen fått in honom på rätt spår ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Krutrök och jag 13 april
IMG_1605.jpg


Å så lilla killen som blev 1 år igår.. Han har precis börjat följa med på släp och får gå ut på små äventyr med packning
Joystick Diablo
IMG_1667.jpg


Snarkande polare i morse
IMG_1691.jpg

Anna-Carin
 
Sv: Kort på era körhästar!

Haha, vad kul! Du har verkligen fått in honom på rätt spår ;)

Ja, hoppas bara det håller i sig. Innan träningen tyckte han att jag kunde väl köra snabbare o det var väl inte så svårt att köra hinder. Men nu förstår han hur svårt det är, men oxå hur kul det är :D Vi får se vem som kommer att hålla i tömmarna framöver...
 
Sv: Kort på era körhästar!

Detta pysslade vi med idag, ombytta roller. Det brukar alltid vara den bruna Moa som drar vagnen och Tappi som springer jämte, men inte idag :D
Det gick rent åt skogen då Tappi höll på att dra hela tiden och jag fick ta tag i honom rejält flera gånger, och Moa segade på mest hela tiden.

21182404.jpg


Sen fick Tappi gå lite i paddocken också!
21182403.jpg

21182963.jpg

21182964.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vilken liten goding. :love:

Fö vilka underbara hästar ni har i tråden, och jag kan ju säga att det sporrar mig att köra in min vallack när man ser er i action! :bump:

tömköring pågår.
DSC_0050.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Sicken fin pålle du har:laugh:
Är ni möjligen i Lisselhaga ridhus?

Tackar, och roligt att han verkar kunna bli en bra körhäst :) Vi bor granne med www.hedenslund.se i Hedemora och visst är det ett fint ridhus vi har, man blir bortskämnd. :)

Om jag letar, hittar jag körbilder/bilder på din häst med? :) Bor du i närheten?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 642
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp