kort och skålad sadel?

W

Wielbass

Jag har en liten d-ponny som jag letar sadel till men alla verkar va för långa. Han har en väldigt kort, skålad rygg och han är rätt så bred, bör nog ha quaterbom eller fullquaterbom.
Jag är själv inte så stor så jag har funderat på en 14" men jag har inte hittat så många, är det någon som har något tips om ett märke som gör sadlar i 14"?
Eller om det finns någon väldigt kort sadel inom något annat märke?

Jag har testat några arabsadlar men dom finns inte så ofta upp i dom bomstorlekarna, men ni kanske vet någon?

Tacksamm för alla tips jag kan få!!!

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 055
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar