Korrigerar ni andras hundar?

Sv: Korrigerar ni andras hundar?

Jga har faktiskt korrigerat en hund, utan ägarens vetskap. Trots otaliga tillsägningar så lät ägaren sin hund, som vägde minst 20 kilo mer än mig, försöka rida på mig. Tillslut så såg jag ingen annan utväg för att freda mig. Men då ska det gå långt och ägaren var helt oförmögen att lösa problemet själv.

Sv: Korrigerar ni andras hundar?

och kaxar fast min hund inte heller denna gång gjort något dumt.

Sen hard et hänt att jag varit hemma hos folk med extremt ouppfostrade hundar, såna där som hoppar och skäller och bråkar och knuffas och ska upp på bordet osv osv. Då har jag bara varit tvungen att spänna ögonen i hunden, göra mig stor och få den att sätta sig ned och på någon sekund förvandlas till en lugn och trevlig hund.
Mest bara för att visa för ägarna att hallå, det är inte så svårt. :devil:

Det kan helt enkelt vara så att DE inte tycker det är ett problem, och är du gäst hemma hos dom får du nog bara ta skeden i vacker hand och stå ut med hundar på bordet.
Du möblera väl inte om hos andra bara för att DU tycker att tex soffan ska stå vid andra väggen.
En del människor är konstiga, vet folk som inte ens tycker det är ett problem att hundarna pinkar inne. Så länge det är i deras egna hem så är det bara att skaka på huvudet inombords.

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 187
Senast: Hyacinth
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 590
Senast: Millz
·
Övr. Hund Jag brukar inte lufta mina fördomar här, men idag blev det bara för mycket. Jag och en kompis var ute och gick i skogen, och min...
2
Svar
26
· Visningar
6 223
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 673
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka