Sv: korrigerade unghäst när förbipasserande såg. *pinsamt*
Är det inte hästmänniskor så förstår de troligtvis inte även om de såg allt. De vet helt enkelt inte hur hästar fungerar och beter sig.Såg dom vad hästen gjorde så är det nog ingen fara men såg dom bara vad du gjorde så undrar dom säkert...skulle jag gjort iallafall...men även om dom skulle anmäla dig tror jag inte att du skulle åka dit för det.
Jag tycker det ordspråket stämmer. Däremot tycker jag inte det handlar om våld alls i ett sånt här fall. Det handlar om att ge hästen en tydlig tillrättavisning på dess eget språk. Hästar beter sig så mot varandra och vill vi vara tydliga måste vi bete oss på ett sätt som hästarna kan förstå.Att "där kunskpen tar slut tar våldet till" tycker jag inte stämmer när det gäller hästar. Kan man inte få hästen att förstå vårat språk (höja rösten mm) så får man använda hästarnas språk (sparkar du mig så sparkar jag dig) att stå och tjata på en häst med sur röst hela tiden när den uppenbarligen inte förstår tycker jag är mer elakt än att ge den en tillrättavisning en gång som den förstår.