Korrekt form vs icke korrekt form

Sv: Korrekt form vs icke korrekt form

Har du fler bilder på henne?:d

Till alla : jättekul att alla lägger in bilder!:bow: (har själv inget att bidra med:smirk:)

FANTASTISK HÄST du har!!! Så snygg! :d:love:

Har lite egna bilder att bidra med också:

Bra form, avspänd och rund i nacken, aktiva bakben och uppförsbacke-känsla (på en häst som eg. är byggd i nedförsbacke): Dock trampar han igenom kotorna mycket men det är nog underlagets förtjänst till stor del (lervälling)
DSC04154.jpg

Bra form. Titta inte på min sits i just det ögonblicket! ;)
DSC05168.jpg

Hyffsad form på en häst som är otroligt svår att få att jobba korrekt. Bakbenen med men avknäppt i nacken och lite sänkt rygg. Extremt felaktig handställning av mig!
Bild6om.jpg

nedersta hästen från förra inlägget. Före jag började rida honom:

PICT0085.jpg

Ganska precis innan han såldes:

PICT1965.jpg

Han är korsning fullblod/ danskt halvblod, född 95. Stammen kommer jag inte ihåg på rak arm sådär..

Den svarta är ett halvblod född 89, Patrice-Hartung.

Lite OT men din sadel ser inte ut att ligga så skönt på pållen. Stör den inte bogarna?

Vill inte verka gnällig men ser inge vidare ut.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Kajsalisa
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 718
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar