Sv: Körmöte
Tack Empress! Det är lättare att framföra åsikter när jag vet att det inte bara är jag som står bakom dem utan även en massa bukefalister.
Det som jag tyckte kändes bra var att få träffa och lära känna de andra och känna att även om man inte tycker lika och har väldigt olika perspektiv så kan man i alla fall kan ha en dialog.
Vi hade möte med kommittén på fredagskvällen och det där med öppenhet och information diskuterades en hel del och jag tror det kommer bli bättre på den fronten. Nu har vi ju Lena som är informationsansvarig och jag tror att hon kommer göra ett bra jobb! Det kommer komma ut mer information på SvRFs hemsida, om vilka som sitter i kommittén, TR- och domarnämnd osv, om utbildningsstegen för funktionärer, vad som krävs för att komma med i landslag, osv. Samt att KK kommer som sagt snart finnas på facebook.
När det gäller landslagen så är Lotta väldigt ny som lagledare och hon har inte klart allting än om hur uttagningar osv ska ske. Hon verkar vara öppen för dialog där, så alla som har synpunkter på det bör kontakta Lotta och diskutera. Något som flera av oss framförde på mötet var behovet av mönstringar på flera håll i landet och även att vi zonledare kan hålla koll på våra kuskar och tipsa Lotta om ekipage hon borde titta närmare på.
Sen kan jag precis som Empress känna att även om det pratas om att vi måste öka "bredden" så är det ändå en väldig elitfokusering. Min känsla är att syftet med "bredden" för många är bara att kunna vaska fram nya VM-kuskar... När jag pratar om bredd så menar jag kuskar som tävlar och har roligt i lätt klass utan något dolt syfte om att hitta elitkuskar utan bara helt enkelt för att det är roligt att ha mål att träna mot och att mäta sig mot andra, på den nivå man är, och att det är bra om vi blir fler så att man har lättare att arrangera tävlingar och träningar på nära håll utan att behöva vara beroende av att folk åker jättelångt för att delta. När andra pratar om bredd så handlar det om att få fler kuskar i MSV. När jag pratar om att få igång nya arrangörer så menar jag en klubb som kommer igång att börja arrangera lokal klass. När andra pratar om nya arrangörer så menar de hur man ska få fler att arrangera 3-dagars Elittävling
Så jag är väldigt kluven om jag ska orka engagera mig, eller om jag ska lägga ner allt som har med SvRF att göra och bara tävla mot mina kompisar på hemmaplan med egensnickrade regler... Men jag får väl ge det en chans ett tag till när jag nu sagt ja till det här uppdraget...