Sv: Körmöte

Verkar ju vara magert intresse på detta forum i a f

Konstigt att inte TR är med som en punkt! Jag kan inte åka, och är en klen talare ;) men man kanske skulle ta sig i kragen och skriva, till någon.

För mig känns kvalreglerna, galoppförbudet i lätt klass och åldersgränserna på kusk och groom som det man tycker det kunde rensas i.

Om någon från forumet åker vore det roligt att få en rapport

Åldersgränser på kusk och groom har de ändrat i TR nu. Samma formulering som förra året.

Där ser man, hur får man reda på det!? :confused:
Jag har varit in på SvRF hemsida senast idag men inte sett något om TR-ändringar. Hur hittade du det?

Jag måste erkänna att punkterna lät så himla ointressanta att det inte är värt att åka. Då bor jag inte så himla långt ifrån ändå.

Jag tänker åka på konferensen. Och presentera mig som ny medlem i Körkommittén :o

Om ni har konkreta förslag så skicka jättegärna dem till mig eller skriv här i tråden så ska jag ta med mig dem :)

Jag tänker åka på konferensen. Och presentera mig som ny medlem i Körkommittén :o

Om ni har konkreta förslag så skicka jättegärna dem till mig eller skriv här i tråden så ska jag ta med mig dem :)

Fast Buke-åsikter räknas ju inte enligt Körkommittén! :D

Visa dem tråden om nya TR, vettja... Det är väl ändå en ovetenskaplig undersökning bland några av landets aktiva tävlingskuskar, angående vad vi tycker om ändringarna.

Jag vågar inte åka, för någon smart frågade inte mig innan de planerade datum. Ska ligga på BB den femte säger Barnmorskan.

Jag var där förra gången och gången dessförinnan ju, men jag tystnades ner såklart då jag framförde kritiska åsikter. Bättre lycka denna gången, även om de uppenbart inte vill diskutera TR. Konstigt.

Bör man inte diskutera TR så nästa år när de ändrar allt igen säkert, kan få med KUSKARNAS åsikte? Lättklasskuskarna alltså. Nu framför ju bara elitkuskarnas mammors åsikter samt tränarna som inte tävlat på flera år själva kanske..

Det står ju iofs så här i inbjudan

Obs! I samband med din anmälan ser vi gärna att du tipsar om frågor du vill belysa under konferensen.

så om det är flera som vill diskutera TR så går det nog att lägga in det också. Men sen kan ju en hel del av de förslag på förändringar i TR som man har komma in under något av ämnena "Sponsring - Tävlingsarrangörer - Bredd och elit - Ev. andra grupper om önskemål finns"

Och som sagt, ni som inte tänkt åka, om ni har saker ni vill framföra på mötet så kan jag ta med mig dem.

Hade gärna åkt, men det är en bit.
Det hade varit otroligt intressant att komma dit och säga (appropå att få nya ekipage): "Hej, jag heter Shetlandskusk. Jag har kört i sex års tid nu, även för intruktör, och ändå har ni hittills inte lyckats locka mig till att börja tävla. Tycker ni inte det är konstigt?"
Varenda gång jag funderar på det så känns det så BÖKIGT. Licens. TR. Hästarna måste skos (inte numera dock) osv.

Kanske jag som är udda dock :angel:

Jag är oxå udda i TR kommittens ögon...
Jag framförde att jag tävlat sen 2003 med både häst och ponny och nu har ni tagit glädjen ifrån mig, på förra mötet.

Men vi lättklasskuskar räknas inte, och de andra som tävlade nationellt tyckte de nya reglerna var jättebra pga alla olyckor.. Vet fortfarande inte exakt vilka olyckor de menar, de enda olyckor jag sett o läst om är de på SM eller andra nationella starter..

Jag börjar faktiskt se fram emot att åka på det där mötet :rofl:

Men jag vill gärna ha sällskap av några fler lättklasskuskar! Kom igen och anmäl er nu :bump:

"Bredd och elit" är rubriken på en av diskussionsgrupperna och det vore ju lite jobbigt om jag ensam ska stå för ny-kusk-perspektivet.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Sirap
·
Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 138
Senast: sjoberga
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 441
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka