Körläger ?

Underbar

Trådstartare
Det finns ju ridläger. Men finns typ körläger eller hur man ska kalla de :rofl: Det skulle vara roligt att åka på om det finns :bump:

Sv: Körläger ?

Det finns någon på Flyinge som jag mer än gärna hade åkt på, tyvärr är jag mitt uppe i flytt så pengarna måste gå till annat.

Bollerup brukar ha körläger på sommaren (har inte kollat i år) då du får köra skolhästarna...

Vill du åka på kombinerad semester/läger/tävling så finns det ett kul och lärsamt läger hos Rolf Hedquist i Villvattnet varje år. Titta in på deras hemsida. http://www.villvattnet.se/v/ det är långt från Göteborg med väl värt besväret./ Gunilla

okej :) Jag ska ringa och kolla med alla så får jag se vilket som låtar bäst.

Nillabjorn Hittar inte var det ligger någons stans. Vet du ca hur många mil det är dit?

Carolus har man inte sin egna häst med sig då?

Nej på bollerup behöver du inte ha egen häst med dig, du får låna skolans, som på ett ridläger, då brukar du vell ha deras hästar?

Men jag såg föurt när jag var inne och kikade på deras hemsida att de hade inget iår, men hoppas ha det nästa år...

Okej vill helst ha med mig min egna lilla pålle :smirk:

Synd :crazy: det skulle även vara roligt att pröva på att köra en annan häst än min egna och se hur det går=) Men kanske nästa år då.

Vill du åka på kombinerad semester/läger/tävling så finns det ett kul och lärsamt läger hos Rolf Hedquist i Villvattnet varje år. Titta in på deras hemsida. http://www.villvattnet.se/v/ det är långt från Göteborg med väl värt besväret./ Gunilla

Villvattnet är en helt UNDERBAR plats på jorden:love: :love:

Burträsk är väl de som ligger närmast som är störst tror jag.. Jag har endast 7 mil till Villvattnet. Jag skulle kunna prata i dagar om denna underbara plats på jorden.
Människorna naturen det faktum att det är 99% mobilfri zon man får stå i skogen bakom skolan där man sover och HOPPAS på att signalerna går in.. Alternativt åka till cementfabriken dryga milen bort och prata i mobilen..

Förra året var första gången jag var på lägret. Jag kom då dit med MYCKET negativt i bagaget och ett självförtroende på minusgrader många gånger om.. Sist skenturen med min andra häst var 8 juni och lägret var 14 juli då.. Jag hade knappt kört min Pelle innan detta.

Jag hade nog ALDRIG kommit dit jag är idag utan detta läger och intensiteten i hästeriet det innebär. Såå varm och stöttande stämning oavsett vilken nivå man var på. Jag fann GLÄDJEN i att köra häst igen.
Jag stannade i 3 dagar då. TOTALT slutkörd var både jag och hästen när vi kom hem.. MEN ACK SÅ LYCKLIGA var vi! Pelle slapp en matte som ständigt gav honom dubbla signaler och jag vågade ANDAS i vagnen igen.

I år.. Kommer en mera självsäker Anna-Carin till Villvattnet med en Pelle som har grundkonditionen förbättrad med 150% dessutom har vi från i januari i år då Rolf återhämtat sig från sorkfebern tränat 1-2 gånger i månaden för honom.

Vi ska även vara med och tävla i dressyr och precision i år för första gången.. Maraton hmm ja de tvivlar jag på kanske mest pga strul med att få tag på vagn..

Både Rolf och Eva är duktiga inspirerande instruktörer som läser hästar och människor otroligt bra och lägger nivån på passen därefter. Jag kände för varje pass hur jag lärt mig något nytt!

SÅ KOM TILL VILLVATTNET!! Väl värt resan!

Anna-Carin

Näääe skriv inte sådär :rofl:
Varför läser jag det?
Vill ju så gärna åka men det går ju inte, inte i år heller.
Ifjol krockade det med en utställning som jag verkligen vill åka på och ja det gav ju utdelning, mer än jag trodde :love:

I år är jag "tok dräktig" eller nybliven morsa vid tiden för lägret.

Både jag och sambon vill ju dit!
Får väl hoppas att vi får chansen nästa år ialla fall :bump:

Villvattnet ligger ca 10 mil ifrån Umeå uppåt/innåt landet. Blir det 75 mil från Stockholm kanske?

Villvattnet är en helt UNDERBAR plats på jorden:love: :love:

Burträsk är väl de som ligger närmast som är störst tror jag.. Jag har endast 7 mil till Villvattnet. Jag skulle kunna prata i dagar om denna underbara plats på jorden.
Människorna naturen det faktum att det är 99% mobilfri zon man får stå i skogen bakom skolan där man sover och HOPPAS på att signalerna går in.. Alternativt åka till cementfabriken dryga milen bort och prata i mobilen..

Förra året var första gången jag var på lägret. Jag kom då dit med MYCKET negativt i bagaget och ett självförtroende på minusgrader många gånger om.. Sist skenturen med min andra häst var 8 juni och lägret var 14 juli då.. Jag hade knappt kört min Pelle innan detta.

Jag hade nog ALDRIG kommit dit jag är idag utan detta läger och intensiteten i hästeriet det innebär. Såå varm och stöttande stämning oavsett vilken nivå man var på. Jag fann GLÄDJEN i att köra häst igen.
Jag stannade i 3 dagar då. TOTALT slutkörd var både jag och hästen när vi kom hem.. MEN ACK SÅ LYCKLIGA var vi! Pelle slapp en matte som ständigt gav honom dubbla signaler och jag vågade ANDAS i vagnen igen.

I år.. Kommer en mera självsäker Anna-Carin till Villvattnet med en Pelle som har grundkonditionen förbättrad med 150% dessutom har vi från i januari i år då Rolf återhämtat sig från sorkfebern tränat 1-2 gånger i månaden för honom.

Vi ska även vara med och tävla i dressyr och precision i år för första gången.. Maraton hmm ja de tvivlar jag på kanske mest pga strul med att få tag på vagn..

Både Rolf och Eva är duktiga inspirerande instruktörer som läser hästar och människor otroligt bra och lägger nivån på passen därefter. Jag kände för varje pass hur jag lärt mig något nytt!

SÅ KOM TILL VILLVATTNET!! Väl värt resan!

Anna-Carin

Låter skoj :banana:

Jag ska då till villvattnets körläger i sommar med min häst :)

*kl*

Som du a_c72 beskriver det hoppas jag att det blir för mig :) Jag ska ner till villvattnet för första gången i sommar :bump:

Vad roligt att läsa om att det är fler som ska till Villvattnet!
Jag & Lejonhjärta ska dit också har vi tänkt.

Undrar om man kan komma upp och titta på er alla lite ialla fall? :D
Bara titta så man blir ännu mer avis och frestad :rofl:

Undrar om man kan komma upp och titta på er alla lite ialla fall? :D
Bara titta så man blir ännu mer avis och frestad :rofl:

Klart att ni kan komma och andas lite hästatmosfär på hög nivå!

Om 2 timmar har jag lite försmak av Villvattnet då Rolf kommer hit och håller lektioner idag

Anna-Carin

Vi ska till Villvattnet! :bump: '
ojoj vi som inte ens har hunnit börja tömköra :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 643
Senast: Kajsalisa
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet...
2
Svar
24
· Visningar
1 043
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Jag är vuxen och vill åka på ridläger eller weekend nu under ht eller vt. Finns det något läger då som jag kan åka på?
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025